آذری جهرمی : اولین شرط راه افتادن دولت الکترونیک مطالبه گری مردم است

فیروزکوه (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به منظور افتتاح نمایشگاه دستاوردهای چهل سالگی انقلاب اسلامی به شهرستان فیروزکوه سفر کرد.

کد مطلب: ۸۹۰۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد
آذری جهرمی : اولین شرط راه افتادن دولت الکترونیک  مطالبه گری مردم است

یوسفی جمارانی ، فرماندار فیروزکوه در همایشی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد : یکی از این دستاوردهای انقلاب اسلامی پرورش جوانانی دین باور و خردمند است که عزم خود را برای ساختن ایران اسلامی و فیروزکوهی آباد جذم کردند و قریب به یکسال گذشته شورای مشورتی جوانان تشکیل شدهکه امروز برخی از آن ها دغدغه ها و انتظارات خود را از دولت تدبیر و امید در آستانه آغاز ایام الله دهه فجر با شما که از جنس خودشان و جوان ترین کابینه هستید در میان می گذارند.

در ادامه ،محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور نیز در بیاناتی با اشاره به در پیش رو بودن ایام الله دهه فجر اذعان داشت : کشوری که توجه بیشتری به آن میشود کشوری است که خرید بیشتر و چرخه اقتصادی برخی کشور ها را قوی تر میچرخاند و ما در شرایطی قرار گرفته بودیم که کشورمان صنایعی که ما بخواهیم روی پای خود بایستیم و خودمان برای حکومتمان تصمیم بگیریم را نداشتیم و همین امر باعث شد که مردم کاری انجام دهند و آن شرایط دشوار را تحمل نکنند و از اینکه زیر بار استکبار باشند ناپسند بدانند.

او در ادامه افزود : این عوامل باعث شدند که در نهایت جوانان به رهبری امام راحل حرکتی را آغاز کردند، و دشمنان هم به طُرُق مختلف سنگ اندازی کردند و از ابتدا تحریم های یک جانبه مانند تحریم جنگ ، تحریم اقتصادی و هر ابزاری که توانستند استفاده کردند تا بتوانند حرکت نظام اسلامی را متوقف کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : جوانان ما در آن زمان علاقه داشتند که روی پای خود بایستند و از ظرفیت خود استفاده کنند ، ایران تاریخ بسیار بزرگی از تمدن دارد و ایران کشوری نبوده که کسی برای آن تعیین تکلیف کند ، اما اکنون تمدن بزرگ ایران به چه چیزی تبدیل شده ، ما بسیار متاسف هستیم که امروزه پس از چهل سال انقلاب اسلامی بعضی از مناطق محروم هستند و مردم در سختی زندگی میکنند.

آذری جهرمی درخصوص تحریم هایی که بیگانگان برای کشور ما در نظر گرفته اند، گفت : نباید منکر اشکالاتی که در نظام کشوری وجود دارد باشیم و اشتباهاتی که مدیران دارند بگذریم بلکه باید آن ها را اصلاح کنیم اما به واسطه همین اشکالاتی که وجود دارد اصول را نباید فراموش کنیم و در چنین شرایط بود که امام خمینی(ره) رهبری کردند .

او اذعان داشت : جوانان هم سن و سال ما در چهل سال پیش حرکت بزرگی را آغاز کردند و امروز به برکت خون شهدایی که از امام خمینی(ره) تبعیت کردند و امام خامنه ای(مدظله العالی) بزرگوار که پس از امام راحل هدایت کشور را برعهده گرفت امروز ما هستیم و مسائل پیش رو و مسائلی که کم نیستند و بزرگ ترین سرمایه ما جوانان هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سخنان خود درخصوص مشکلاتی که جوانان شهرستان فیروزکوه مطرح کردند ، گفت : شهرستان فیروزکوه از نظر مناطق شهری صد در صد تحت پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه قرار گرفته ، و از نظر روستایی شصت و نه آبادی هستند که تعداد 55 از این روستا ها ارتباط مناسب دارند و قول میدهیم که آن مناطقی که از ارتباطات مناسب برخوردار نیستند تا پایان خرداد 98 به خدمات ارتباطی متصل میشوند که البته این کار در گرو تلاش های فرماندار شهرستان نیز است.

آذری جهرمی افزود: 46 روستا شهرستان فیروزکوه تحت پروژه توسعه اینترنت روستایی هستند که آن ها هم تا پایان خرداد 89 به اتمام میرسد و بسیاری از مناطق پر جمعیت روستاهای این شهرستان از اینترنت پرسرعت بهره مند خواهند شد و وضعیت فیروزکوه از نظر پوشش شهری و جاده ای خوب است و حدود 800 متر فضای جاده ای که حادثه خیز بود پوشش کامل میشود و حدود 13 کیلومتر مسیر مهم و پرتردد بین جاده فیروزکوه و دماوند وجود دارد که قرار شد تا پنج شنبه هفته آینده از اینترنت پرسرعت نسل سه بهره مند شود.

او با اشاره به دولت الکترونیک بیان داشت : مفهوم دولت الکترونیک این نیست که کارهای کارمندان اداری را راحت کنیم بلکه باید کار مردم را راحت کنیم، اولین شرط راه افتادن دولت الکترونیک این است مردم باید مطالبه کنند و با مطالبه مردم مسئولین هر کجا به این فکر می افتند که دولت الکترونیک باید اجرایی شود.

/خبرنگار: فاطمه شاه حسینی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار