به دلیل احتمال وجود فساد اداری؛

تعطیلی بخش صدور ویزای سفارت استرالیا در تهران

تهران (پانا) - دولت استرالیا بخش ویزا در سفارت خود در تهران را به دلیل احتمال فساد اداری در حوزه مهاجرت تعطیل کرده است.

کد مطلب: ۸۹۰۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
تعطیلی بخش صدور ویزای سفارت استرالیا در تهران

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه ای‌بی‌سی استرالیا، دولت استرالیا بخش صدور ویزا در سفارت این شکور در تهران را پس از دریافت هشدارهایی مبنی بر این‌که برخی آژانس‌های مهاجرتی در خصوص دریافت غیرقانونی ویزای استرالیا تبلیغ می‌کردند، تعطیل کرد.

ای‌بی‌سی در ادامه گزارش داد که بازرسان کمیسیون اجرای کامل قانون در استرالیا از بسیاری ایرانی‌ها در استرالیا درباره شرایط و مراحل گرفتن ویزای‌شان سوال پرسیده‌اند. این مسئله نگرانی‌ها را درباره مشروعیت سیستم صدور ویزای استرالیا افزایش داده است.

ظن و گمان درباره وجود فساد اداری در بخش ویزای سفارت استرالیا در تهران از زمانی آغاز شد که بسیاری از آژانس‌های مهاجرت مستقر در استرالیا در نامه‌ای به دولت در این باره هشدار دادند که برخی آژانس‌های مهاجرتی در تهران تبلیغ می‌کنند که ارتباطی ویژه با سفارت استرالیا (در تهران) دارند و به همین بهانه هزاران دلار از ایرانی‌ها، هم در ایران و هم در استرالیا در ازای صدور ویزا می‌گرفتند، درحالی که این روند در حالت عادی هزینه‌ای به مراتب کمتر داشته است.

به گزارش ای‌بی سی، از زمان تعطیلی این بخش در ژوئیه سال گذشته، بررسی درخواست ویزای ایرانی‌ها با مشکلاتی مواجه شده و به سفارت‌خانه‌های استرالیا در کشورهای دیگر منطقه ارجاع داده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار