هم‌زمان با دهه فجر؛

هفتمین جشنواره مدرسه انقلاب در 150 مدرسه مازندران اجرا می‌شود

ساری (پانا) - مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی مازندران از اجرای هفتمین جشنواره مدرسه انقلاب در 150 مدرسه از 18 شهرستان و منطقه استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۰۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
هفتمین جشنواره مدرسه انقلاب در 150 مدرسه مازندران اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام محمدعلی رضاپور در نشست خبری که صبح امروز با اصحاب رسانه مازندران برگزار شد، با بیان اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی مازندران از سال 58 تشکیل شده است، به 750 انجمن اسلامی دانش‌آموزی فعال در مازندران اشاره کرد و گفت: «480 دبیرستان متوسطه اول شمال 220 مدرسه دخترانه و 260 مدرسه پسرانه و نیز 270 دبیرستان متوسطه اول شامل 120 مدرسه دخترانه و 150 مدرسه پسرانه انجمن اسلامی دارند که البته قدمت فعالیت آن در مدارس متوسطه اول، دو سال است.»

او تعداد واحدهای انجمن اسلامی دانش‌آموزی در کشور را 12 هزار انجمن برشمرد و ادامه داد: «از نظر تعداد انجمن اسلامی فعال در مدارس، بعد از استان خراسان رضوی و آذربایجان غربی جایگاه سوم را داریم. پوشش ما در حال حاضر 65 درصد است اما مطلوب ما پوشش بالای 80 درصد است.»

او به اجرای هفتمین جشنواره مدرسه انقلاب در 150 مدرسه از 18 شهرستان و منطقه مازندران اشاره کرد و توضیح داد: «این طرح برای شناخت ماهیت انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در مدارس برگزار می‌شود و خود دانش‌آموزان راوی پیشرفت انقلاب هستند. بیشترین تعداد مدرسه‌ای که این طرح در آن انجام می‌شود، شهرستان تنکابن با 27 مدرسه است.»

رضاپور به افتتاحیه رسمی این طرح در روز شنبه 13 بهمن‌ماه در مدرسه پسرانه شهید مطهری کوچک‌سرای قائم‌شهر خبر داد که در آن از آرین غلامی نوجوان شطرنج‌بازی که به بازی مقابل نماینده رژیم صهیونیستی تن نداد و مقام نائب قهرمانی را به دست آورد نیز تجلیل و لوح ویژه نماینده مقام معظم رهنبری به او اهدا می‌شود.

او تأکید کرد که نکته مهم در این طرح این است که نسل چهارم انقلاب امروز به عنوان راویان انقلاب شناخته می‌شوند.

کنگره بین‌المللی شهدای نوجوان کشورهای مقاومت، تابستان سال ۹۸ در بابلسر برگزار می‌شود

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی مازندران به اجرای طرح قرارگاه سجیل برای ارتباط با دانش‌آموزان جهان اشاره کرد که دبیرخانه آن در مازندران فعال است: «اولین کنگره این طرح در تابستان سال 98 با عنوان کنگره بزرگداشت شهدای نوجوان کشورهای مقاومت که شامل 16 کشور می‌شود در بابلسر برگزار می‌شود.»

رضاپور سامانه «هم‌راز» را سامانه‌ای برای پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان معرفی کرد که از 12 تا 22 بهمن از 8 صبح تا 8 شب به صورت آنلاین در شهر قم فعال است و دانش‌آموزان با شماره‌گیری 025371149 می‌توانند پاسخ سوال خود را دریافت کنند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی مازندران همچنین به مسابقه «کتاب-قهرمان» اشاره کرد که بر مبنای کتاب «سرباز کوجک امام» نوشته مهدی طحانیان برگزار می‌شود و دانش‌آموزان تا اسفند 97 فرصت شرکت در این طرح کشوری را که یک طرح مطالعاتی آنلاین است، دارند.

رضاپور با انتقاد از محدود کردن فعالیت‌های سیاسی دانش‌آموزان در مدارس گفت: «نوجوان باید حق رأی داشته باشد زیرا می‌تواند تحلیل کند و از قدرت فهم سیاسی برخوردار است. جشنواره مدرسه انقلاب در واقع یک کنس سیاسی است تا دانش‌آموز وارد حوزه نقد شود. معتقدیم دانش‌آموز باید اندیشه متعالی سیاسی داشته باشد.»

او همچنین از ازعرام 600 طلبه به عنوان مبلغ به مدارس کشور خبر داد که در مازندران 7 مبلغ در دهه فجر و فاطمیه به مدارس شهرهای آمل، بهشهر و ساری به تناسب درخواست خود شهرستان‌ها، اعزام می‌شوند: «طلبه‌ها عموما مازندرانی‌های مقیم قم هستند و بار هزینه‌ای برای شهرها و مناطق ندارند زیرا با هزینه شخصی خودشان کار را انجام می‌دهند.»

او یکی از دستاوردهای این کا رار دست‌یابی به یک بانک اطلاعاتی مفید از سوالات دانش‌آموزن دانست که می‌تواند در اختباز مجموعه‌های تربیتی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار