مدیرکل آموزش و پرورش فارس : سند تحول بنیادین باید به مطالبه اولیا و دانش آموزان تبدیل شود

شیراز (پانا) – علی‌عسکر نجفی پرداختن به سند تحول بنیادین توسط نمایندگان مجلس دانش‌آموزی در مدارس را از اقدامات خوبی برشمرد و افزود: آموزش و پرورش باید به کمک شما نمایندگان راه خود را پیدا کند و شما باید سند تحول بنیادین را به مطالبه همه دانش‌آموزان تبدیل کنید.

کد مطلب: ۸۹۰۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش فارس : سند تحول بنیادین باید به مطالبه اولیا و دانش آموزان تبدیل شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در نشست فصلی با نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی فارس، ادامه داد: دانش آموزی که با ۶ ساحت وجودی خود که در این سند ذکر شده آشنا شود میتواند در رشد خود کمک کند و یاریگر مربیان خود در رشد و پرورش تمام ساحتی باشد و رشد تمام ابعاد وجودی خود را از معلم و مدیر خود بخواهد.

وی تاکید کرد: ساحتهای 6 گانه تربیتی سند تحول بنیادین باید مطالبه اولیا و دانش آموزان شود .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به جسارت و جراتی که در بین نمایندگان مجلس دانش‌آموزی است گفت: مشارکت شما به عنوان نمایندگان 800 هزار دانش آموز در استان فرصت مغتنمی است که پایه های حضور اجتماعی شما را در آینده تقویت می کند.

نجفی دانش‌آموزان را رکن اصلی آموزش و پرورش برشمرد و افزود: در دنیای توسعه یافته ایده‌ها و طرح‌ها هستند که خرید و فروش میشوند و نه محصولات.

وی ضمن حمایت خود از ایده‌های نو و جدید اظهار داشت: من به عنوان یک انسان تحول‌گرا از ایده های نو و جدید حمایت میکنم و نباید فراموش کنیم که امروز عصر تخیل و ایده است.

وی ضمن تقدیر از نمایندگان مجلس دانش‌آموزی در اجرای طرح‌های ناب از جمله طرح برگزاری کارگاه هوش مالی برای دانش‌آموزان ابتدایی، طرح صندوق سنا برای جمع آوری طرحها و ایده‌های دانش‌آموزی ، گفت: امروز ایده های شما جوانان قیمتی است و از شما میخواهم به سایر دانش آموزان نیز در بازکردن بال اندیشه‌هایشان و رشد افق فکری آنها کمک کنید.

وی افزود: زیبایی حضور شما نمایندگان و مجلس دانش‌آموزی این است که در کنار آموزش به بحث مهارت‌افزایی نیز می‌پردازید و این مهارت اجتماعی را که امروز شما به واسطه حضور در این فضا کسب کرده‌اید ارزشمند است.

وی اظهار داشت: رشد آسیب های اجتماعی موجود در میان جوانان و نوجوانان همه ناشی از نداشتن مهارت‌های زندگی است که اگر بتوانیم مهارت‌افزایی و توانمندی را در آنان افزایش دهیم قطعا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و بالندگی در جامعه هستیم.

وی درپایان از نمایندگان مجلس دانش‌آموزی خواست تا نسبت به رسالت بزرگ خود در حفظ آرمان‌ها و اهداف انقلاب تلاش کنند و افتخار به گذشته و امید به آینده سایر دانش‌آموزان را نسبت به انقلاب و دستاوردهای آن آگاه کنند.

نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش‎آموزی فارس نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش عملکرد دوماهه خود به تشریح برخی از برنامه های عملیاتی خود پرداختند.

برگزاری کارگاههای آموزشی در خصوص سند تحول بنیادین در مناطق و مدارس مختلف استان، راه اندازی صندوق سنا با عنوان نظر و ایده در ۷۵ مدرسه منطقه درودزن، اجرای طرح مغزهای متفکر لارستان در زمینه شناسایی استعدادهای منطقه و مدارس، ایجاد کارگاه تولید تغذیه سالم در لارستان و کارگاه آموزشی بهره‌مندی از هوش مالی ویژه دانش‌آموزان از جمله طرح‌های اجرا شده در فارس به همت و تلاش نمایندگان مجلس دانش‌آموزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار