مدیرکل آموزش و پرورش:انجمن اولیا و مربیان بازوی توانای نظام تعلیم و تربیت است

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: انجمن اولیا و مربیان بازوی توانای نظام تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۸۹۰۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش:انجمن اولیا و مربیان بازوی توانای نظام تعلیم و تربیت است

مجید یزدان‌پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست شورای انجمن اولیا و مربیان استان کرمانشاه که در سالن جلسات اداره کل، برگزار شد، بر نقش ویژه‌ی شوراها در پیشبرد اهداف نظام آموزشی ﺗﺄکید کرد و افزود: انجمن اولیا و مربیان بازوی توانای نظام تعلیم و تربیت است.

وی افزود: تحقق همه‌جانبه‌ی برنامه‌های انجمن اولیا و مربیان، نیازمند مشارکت فعال تمام والدین است و با افزایش تعامل آنان با سیستم آموزشی به ویژه پدران عزیز، می‌توانیم شاهد اتفاقات مثبتی در نظام تعلیم و تربیت باشیم. همچنین باید دقت کنیم تا برنامه‌های انجمن و محتوای آن، متناسب با نیازهای روز دانش‌آموزان باشد و اهداف والای آموزش و پرورش را مدنظر قرار دهد.

این مقام ﻣﺴﺆول آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش تلاش فراگیر در حوزه‌ی تعلیم و تربیت را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید ایده‌های خلاقانه و نوین خود را در اختیار هم قرار دهیم و با تبادل اندیشه‌های‌مان، مسیر توسعه و پیشرفت نظام آموزشی را هموارتر کنیم.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی اتاق بازی در مدارس، می‌توان مشارکت اولیای دانش‌آموزان را بیشتر کرد و با برنامه‌های متنوع، آنان را در کنار فرزندان در مدارس حاضر و آماده‌ی انجام امور تربیتی گوناگون نمود. باید بپذیریم که مدرسه امروز، جامعه فرداست و همه برای تشکیل یک جامعه خوب و قابل توجه، تلاش کنیم.

یزدان‌پناه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یک سیستم دیربازده است، تشریح کرد: فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت، نیازمند حوصله و برنامه‌ریزی بلندمدت است تا به ثمر بنشیند؛ اما به راحتی می‎‌توان دریافت با تربیت نیروی متخصص و ماهر در چارچوب آموزش و پرورش، توسعه و تحول جامعه حتمی خواهد بود؛ زیرا تغییر، تحول و توسعه در یک جامعه، در گروی نیروی انسانی متعهد و متخصص است که این‌چنین فردی از کانال آموزش و پرورش خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه اخلاق در آموزش و پرورش، سرلوحه‌ی تمام امور است، اظهار کرد: معلم در سند تحول بنیادین که مورد اهتمام ویژه‌ی مقام معظم رهبری است، جایگاه بسیار رفیعی دارد و از مقام یک کارمند معمولی بالاتر است و تلاس برای ارتقای وضعیت فرهنگیان، وظیفه‌ی آموزش و پرورش است که در این مدت، نگاه‌ها به نظام تعلیم و تربیت تغییر کرده و دید مثبتی نسبت به مجموعه فرهنگیان در میان اقشار جامعه وجود دارد.

در ادامه این جلسه، فرهاد محمدی، رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: رویکرد جدید آموزش و پرورش، همفکری و تعامل بیشتر با اولیا و مربیان است که نشست وزیر آموزش و پرورش با منتخبان اولیا، نقطه‌ی شروع این مسیر بود و حضور همیشگی و ﻣﺆثر مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، تداوم ارج نهادن به جایگاه انجمن اولیا و مربیان است.

وی افزود: انجمن‌های استان کرمانشاه فعالیت‌های زیادی را در سال جاری انجام داده‌اند. تشکیل انجمن اولیا و مربیان در کلیه مدارس 10 نفر و بالاتر یکی از این اقدامات است. همچنین در راستای هویت‌بخشی به خانواده در مدارس، امسال برای اولین بار در 10 درصد مدارس که فضای کافی دارند «اتاق اولیا» راه‌اندازی شد و شورای انجمن اولیا و مربیان در 24 شهرستان، ناحیه و منطقه و همچنین شورای استان تشکیل گردید.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود گفت: در ساماندهی تولیدی‌ها جهت تهیه لباس فرم دانش‌آموزان، توانستیم نسبت به سنوات گذشته عمل بهتری داشته باشیم و رضایت نسبی اولیا را جلب کنیم و ساماندهی سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزی را در قالب طرح ملی (سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی) اجرا می‌کنیم.

سپس نورالله حیدری، رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمانشاه بر اجرای برنامه‌های تعلیم و تربیت با مشارکت اولیا ﺗﺄکید کرد و افزود: نظارت بر اجرای فعالیت‌های مختلف نظام آموزشی کاری بسایر ضروری است و باید با جدیت تمام آن را پیگیری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار