مدیرکل آموزش و پرورش:مدارس ابتدایی کرمانشاه صاحب اتاق بازی می‌شوند

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: مدارس ابتدایی کرمانشاه صاحب اتاق بازی و سرگرمی می‌شوند.

کد مطلب: ۸۹۰۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش:مدارس ابتدایی کرمانشاه صاحب اتاق بازی می‌شوند

مجید یزدان‌پناه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی بین دانش‌آموزان، اظهار کرد: بنا داریم در مدارس ابتدایی شهر کرمانشاه اتاق بازی و سرگرمی راه‌اندازی کنیم که این کار آغاز شده‌است.

وی ادامه داد: در این اتاق انواع اسباب بازی حتی با مشارکت و نظر والدین قرار می‌گیرد تا دانش‌آموزان بتوانند با بازی در این اتاق به امنیت و آرامش برسند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه معتقد است، این طرح تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان دارد.

یزدان‌پناه بر لزوم فراهم شدن فضاهای ورزشی مناسب برای دانش‌آموزان هم تاکید کرد و افزود: قرار است با همکاری استانداری 27 زمین چمن مصنوعی در مدارس پسرانه و 27 سالن ورزشی در مدارس دخترانه ساخته شود.

وی همچنین خواستار حمایت بیشتر بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان از ورزش دانش‌آموزان شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت هوشمندسازی مدارس استان داشت و اضافه کرد: هم اکنون 4151 کلاس درس در 1556 مدرسه در مسیر هوشمندسازی قرار گرفته و بیش از 9600 کلاس دیگر باقی مانده‌است.

یزدان‌پناه درباره اهمیت هوشمندسازی مدارس نیز گفت: دیگر روش‌های قدیمی و سنتی برای دانش‌آموزان امروز جواب نمی‌دهد و باید به سمت فراهم کردن زیرساخت‌های هوشمندسازی در مدارس برویم.

در ادامه هدایت حاتمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به محدودیت اعتبارات دولتی، بر لزوم استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی برای هوشمندسازی مدارس تاکید کرد.

وی گفت: می‌توان برای مدارس روستایی، مناطق کمتر برخودار و حاشیه‌نشین از بودجه دولتی استفاده کرد و در سایر موارد خود مردم را پای کار بیاوریم.

حبیب‌الله وفایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه نیز با اشاره به منابع خوبی که برای کودکان بازمانده از تحصیل در نظر گرفته شده، افزود: باید از این اعتبارات برای ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل کرمانشاه استفاده کنیم.

وی همچنین بر استفاده از منابع موجود برای ساماندهی سیستم گرمایشی مدارس استان هم تاکید کرد و گفت: از آموزش و پرورش تقاضا داریم گزارشی در این زمینه در اختیار ما قرار دهند تا مدارسی که وضعیت حاد دارند، قبل از انکه حادثه‌ای رخ دهد در اولویت بگذاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار