عارف: از مردم عبور نکنیم

در آسیب‌شناسی انقلاب باید تعارفات را کنار بگذاریم

تهران (پانا) - رئیس فراکسیون امید مجلس عدالت و آزادی و حاکمیت ارزش‌ها و اخلاق را مهمترین مشخصه‌های انقلاب اسلامی ایران بر شمرد.

کد مطلب: ۸۹۰۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
عارف: از مردم عبور نکنیم

محمدرضا عارف در دومین کنگره حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی که صبح امروز در آموزش و پرورش منطقه 5 تهران برگزار شد با ابراز خوشحالی از حضور در این کنگره و تسلیت ایام فاطمیه گفت: «امیدوارم این مجمع به اهداف و دستورکارهای خود بتواند دست یابد و بهتر در خدمت تعالی فرهنگی کشور و تقویت اصلاح طلبی گام بردارد.»

او فرا رسیدن چهارمین دهه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را تبریک گفت و ادامه داد: «این ایام بهترین زمان برای بررسی عملکرد البته آسیب‌شناسی آن است چون انقلاب اسلامی برای سرنگونی یک نظام وابسته فاسد و عقب‌مانده شکل گرفت، رهبری انقلاب را یک مرجع گرانقدر بر عهده داشت و همه مردم هم پشت سر ایشان قرار گرفتند. »

رئیس شورای عالی اصلاح‌طلبان افزود: «در این چهار دهه دستاوردهای ارزشمندی داشتیم اما آنچه بیش از بیان دستاوردها مهم است آسیب‌شناسی این چهار دهه است و فرصت‌هایی که ما از دست دادیم یا می‌توانستیم بهتر استفاده کنیم.»

رئیس فراکسیون امید گفت: «هیچ راهی جز آسیب‌شناسی برای ادامه دادن بهتر انقلا نداریم، در آسیب‌شناسی هم باید تعارفات را کنار بگذاریم. متأسفانه در کار وقتی به فرد می‌رسیم گیر می‌کنیم و در درون جریان اصلاحات هم ما همیشه این مشکل را داشته ایم.»

عارف گفت: «ما نظام جمهوری اسلامی داریم یادتان هست و یادمان هست که حضرت امام (ره) چه تأکیدی بر این واژه داشتند. من یادم هست که نامه‌های زیادی برای انتخاب نام انقلاب خدمت حضرت امام فرستادیم امام براساس جایگاه و نقشی که برای مردم قائل بودند در اولین سخنرانی بعد از ورودشان به کشور در بهشت زهرا گفتند که من به نمایندگی از مردم تصمیم می‌گیرم نه بهعنوان رهبر انقلاب. امام فرمودند جمهوری اسلامی و ما امروز حقیقتاً بهتر از گذشته تأکیدی را که امام بر روی جمهوری اسلامی داشتند،متوجه می‌شویم.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: «اگر بخواهیم آرمان‌ها و ارزش‌هایی را که خون‌های زیادی برایش ریخته شده است، پاسداری کنیم هیچ راهی جز اتکاء به مردم نداریم. مردم را باید ولی نعمت بدانیم و از مردم عبور نکنیم من باورم این است که فصل سوم قانون اساسی جزو مترقی‌ترین فصول است امام آنچه مهم است تعهد به اجرای فصل سوم است که اگر اجرا شود بسیاری از مشکلات را حل می کنیم. شعارها و وعده‌های انقلاب را که به مردم دادیم یادمان هست و انجام آن‌ها یک ضرورت است.»

این نماینده مجلس گفت: «امروز نیاز به یک نقد جدی در محافل علمی و دستگاه‌های مختلف داریم تا از چهار دهه انقلاب صحبت کنیم همچنین از تشکل فرهنگیان انتظار مضاعفی وجود دارد از یک سو باید به عنوان یک عضو فعال جریان اصلاحات و از سوی دیگر در میان قشر فرهیخته معلمان ایفای نقش کند.»

عارف ادامه داد: «در سال‌های اخیر هجمه‌های زیادی به نظام ما و به ویژه به اصلاح‌طلبان شد، به نظر من این هجمه به اصلاح‌طلبان دقیق بود چون می دانند اصلاح‌طلبی است که همیشه فکر و ذهن و عملش حفظ نظام و انقلاب و پاسداری از آن و نزدیک کردن مردم و نظام به همدیگر بوده، هست و خواهد بود؛ بنابراین باید این جریان اصیل که تریبون در اختیار ندارد، حمله کنند.»

او به انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: «ما سال آینده وارد انتخابات مجلس سال یازدهم می‌شویم، ما تعهداتی به مردم داده‌ایم که فراکسیون امید باید به مردم گزارش دهد. ما در روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در سال های 92 و به ویژه سال 96 نقش کلیدی داشتیم اما حقیقتاً گله‌های فراوانی هم داریم. من همین جا اشاره می‌کنم به وزرای اصلاح‌طلب، و مدیرانی که با عقبه اصلاح‌طلبی مسئولیت می‌پذیرند؛ اینها خود را موظف بدانند به وعده هایی که داده اند و باید سال آینده به مردم گزارش بدهند.»

رئیس فراکسیون امید بر ارزشیابی عملکرد جریان اصلاحات در چهار دهه گذشته و رویدادهای مهم آن از جمله انتخابات تأکید کرد و گفت: «باید برای آینده بهتر این ارزیابی عملکرد انجام شود.»

او خطاب به اعضای حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی گفت: «شما افتخارتان این است که در خدمت معلمان هستید انقلاب ما فرهنگی بود و معلمان هم نقش کلیدی در پیروزی انقلاب و دستاوردهای بعد از آن داشتند، اما در حوزه تعلیم و تربیت و اهداف آموزش و پرورش چقدر موفق بوده‌ایم؟ درباره بخش اقتصادی آموزش و پرورش چه کرده‌ایم؟ این‌ها و سوالات دیگر را هم باید مجمع بررسی کند ما باید بتوانیم اقتصاد آموزش و پرورش را درست کنیم این موضوع ارزشمندی است که می‌توانید روی آن تامل و کار کنید.»

عارف تأکید کرد: «تا مسئله معیشت معلم و دغدغه های اولیه معلم رفع نشود نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که تمام هم و غمش را برای تعلیم و تربیت بگذارد. باید سازوکاری طراحی شود که معلم منزلت بالایی پیدا کند اما این یک تصمیم دولتی نیست بلکه یک تصمیم اجتماعی برای کل کشور است و کل جامعه باید به این تصمیم برسد. ما حقیقتاً نگران هستیم با این نگاه کمی که به آموزش داریم از دبستان تا دانشگاه، یک افت کیفی را در علوم پایه شاهد باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار