دبیرکل حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی: دوستان نادان ضربه‌های مهلک‌تری به انقلاب زده‌اند

دهه فجر تذکاریست به ایامی که تنها قدرت مؤثر در پیروزی انقلاب، هم‌ سو شدن آحاد مردم، بدون سهم‌خواهی و خط‌کشی‌های سیاسی بود

تهران (پانا) - دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی  در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی این پرسش را مطرح کرد که آیا «در این چهل سال، از آنچه خود طلبیده و اراده کرده‌ایم آیا صیانت و پاسداری نموده‌ایم؟»

کد مطلب: ۸۹۰۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
دبیرکل حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی:  دوستان نادان  ضربه‌های مهلک‌تری به انقلاب زده‌اند

فرج کمیجانی که صبح امروز در دومین کنگره مجمع فرهنگیان ایران اسلامی سخن می‌گفت، در پاسخ به این سوال تاکید کرد: «در این برهه از زمان، انقلابی که حاصل همدلی، وفاق ملی و همراهی همه آحاد مردم بود و در طول چهل سال گذشته توانسته دستاوردهای بسیار ارزشمندی را برای ملت شریف ایران به ارمغان بیآورد، در مرور و گذر زمان به دلایل بسیار، دچار کاستی هایی گردیده که گریزی از پذیرش آنها نیست.»
او افزود:‌ «پر واضح و مبرهن است که باید به دور از تعصبات و خودخواهی‌ها متوجه دشمنی‌ باشیم که با نیت شوم خود هرلحظه مشکلات، ایرادات و کاستی‌ها را با بزرگنمایی فوق تصور ، منعکس می‌نماید. و این ما هستیم که باید بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق ازاین تهدیدها فرصت بسازیم.

به عقیده دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، «در این سال‌ها که دشمنان و مخالفین جدی انقلاب از داخل وخارج ، عزمشان در تضعیف اهداف و عملکردهای این نظام جزم بوده و هست، باید بپذیریم که دوستان نادان ضربه‌ها را مهلک‌تر زده‌اند.»

او گفت: «یادمان رفت که همه بزرگ‌مردان این نظام ، صرفاً به دنبال اعتلای نظام‌مند جمهوری اسلامی ایران و تقویت ایران اسلامی با اهدافی مصلحانه و توسعه‌ مند بوده‌اند و این خط‌کشی‌ها و جناح‌بندی‌ها غایت و هدف اصلی نبوده بلکه این جناح‌بندی‌ها صرفا برای ایجاد یک رقابت سالم و سازنده بر اساس برنامه‌های ارائه‌شده توسط جناح‌ها برای نحوه اداره امورکشور بوده تا بتوانیم بواسطه اجرای آن برنامه‌ها نظام سربلند اسلامی را به سمت کمال و چشم‌اندازی که مطمح نظر متولیان و طراحان انقلاب بوده است پیش ببریم؛ غافل از آن که در این میانه فرصت‌طلبان،کاسبان سیاسی و دشمنان خارجی بیکار ننشسته و پیوسته در حال دامن زدن به اختلافات و موج سواری هستند.»

کمیجانی اظهار کرد: «یادمان رفت که همه اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان و سایر احزاب و سیاسیون، تنها با یک هدف واحد، سالها هم‌رزم و هم‌سنگر بودند چراکه همه در برهه‌ای از زمان ادعایی نداشتند و معطوف به یک هدف قلم می‌زدند و قدم می‌زدند.»
او افزود: «در لابه‌لای بحران‌ها و مشکلات یادمان رفت اگر با مردمی که به خاطر حفظ ارزشها تا پای جان ایستادند، صادق و شفاف عمل کنیم هیچ قدرتی را یارای شکستن صفوف به هم پیوسته نخواهد بود.»
دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی ادامه داد: «یادمان رفت که اگر افرادی در وسط راه دلگیر یا دچار لغزش شدند و یا به آرمان‌ها ادبار نمودند این مردم ناظر به صحنه سیاسی سزاوار مواجهه بدون سانسور با واقعیت و حقیقت بودند و چه بسا اگر به صورت جدی و دقیق آسیب‌شناسی میکردیم و نتایج بررسی‌های را با دقت دنبال می‌کردیم و فریاد تریبون‌های معترض و حتی دشمنان مغرض را می‌شنیدیم، به راحتی می‌توانستیم اکنون به اصلاح وضع موجود بپردازیم.»

او با بیان اینکه «گاهی لازم است حرکت نکنیم، بایستیم و فقط بررسی کنیم که به کجا می‌روی»، گفت: «گاهی یادمان رفت انقلابی که سالهای سال دوام آورده ، سزاوار بی‌توجهی ، اتلاف وقت ، دفع مخالفین ، حذف و حصر معترضین نیست. چه زود یادمان رفت که مقام معظم رهبری در هشداری جدی فرمودند جذب حداکثری و دفع حداقلی. یادمان رفت که اکثریت مخالفین و معترضین در طول سالها به بهانه فاصله گرفتن خط‌مشی‌ها با اهداف و اصول اولیه انقلاب شکل گرفتند و تکثیر شدند.»
کمیجانی افزود: «دقت نکردیم که اگر به جای حل مسائل فی‌مابین به اختلافات و انتقام‌جویی‌ها و تسویه حساب‌ها ادامه دهیم آن که اول وآخر صدمه می‌خورد خودمان هستیم، خودمان یعنی نظام اسلامی ، خودمان یعنی همه جناح‌ها و خودمان یعنی ایران، و اینک به نقطه‌ای رسیده ایم که نسلی پرسشگرانه در برابرمان تمام قد می‌ایستد و به دنبال پاسخ های خود است و بی‌مهابا می‌گوید امروز ما از همه عبور کرده‌ایم و اینجاست که یاد دسته‌بندی‌های شهید باکری می‌افتیم و خون به جگر، فقط نظاره‌گر بحرانی می‌شویم که خود خلقش کردیم و خود دامانش زدیم.»
او تاکید کرد: «اگر نگاهی عرضی و طولی مستمر و ادامه دار و تکوینی به نحوه مدیریت های کشور داشتیم و از نقد خود غافل نبودیم و اگر از ید واحد بودن و اشتراکات آرمان‌هایمان غافل نمی‌شدیم، امروز طیف عظیمی از نقطه همراهی به شاهراه اعتراض هدایت نمی‌شدند. همه کسانی که معترض هستند، یک روز، حمایتگرانی سرسخت بودند. شک نکنیم این انقلاب پدیده عادی و گذرا نبود، بلکه انقلابی که توانسته چهل سال ادامه پیدا کند و به سن بلوغ خود برسد کماکان قابل هدایت و نگهداری است؛ ولی شرایطی دارد که بایستی به یکدیگر یادآور شویم. اینک کشور در وضعیتی است که دشمنان قسم خورده این مرزوبوم با هم هم‌پیمان شده‌اند تا از آسیب‌های وارده بر بدنه انقلاب، کم‌کاری‌ها، بداخلاقی‌ها و عدم مهندسی صحیح فرهنگی به نفع خود بهره‌برداری نمایند.»
کمیجانی افزود: «امروز اگر هوشیارانه عمل نکنیم و درگیر دعواهایی شویم که لازم نیست، لاجرم دستاورد های چهل ساله انقلاب، دستخوش صدمه و در مخاطره خواهد بود. وقتی جناح ها ،سرگرم تخریب یکدیگرباشند در مرور زمان ، انتظاری جز عبور قاطبه جوانان از همه جناح‌ها نباید داشت. امروز این شرایطی که گاهی به شکل اپوزیسیون و گاهی به صورت قلم‌فرسایی به صورت ساز مخالف به چشم می‌خورد مردم را دچار حیرانی و کشتی انقلاب را در دریای توفانی قرار می‌دهد و حتما ما اصلاح طلبان که مدعی هستیم قرابت بیشتری با اصل نظام و آرمان های انقلاب داریم باید مراقب باشیم که با وفاق و هم ‌سو شدن کامل و اتخاذ سیاست اتحاد و انسجام جریان کامل اصلاحات وگفت وگو و مذاکره با جریان اصیل اصوالگرا تعلل نکنیم.

به گفته او، دهه فجر ، تذکاریست به ایامی که تنها قدرت مؤثر در پیروزی انقلاب، هم‌ سو شدن آحاد مردم، بدون سهم‌خواهی و خط‌کشی‌های سیاسی بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: «ما را چه شد که در زیاده‌خواهی‌ها، خودنمایی‌ها، خودشیفتگی‌ها و غره شدن‌ها غرق شدیم. چرا یادمان رفت که پرچمدار انقلاب حضرت امام خمینی (ره) مرتباً هشدار می‌دادند : "نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد."چگونه است که هر جناحی جناح دیگر را نااهل بداند و بر او بتازد و دیگری را مقصر بداند مگر در کلام امام اشاره به جناحی شده است؟ مگر نااهل و نامحرم با جناح و خط و ربط سیاسی مشخص می‌شود. مگر نه این است که انقلاب منشوری دارد و نظام هم قانونی؟»

او گفت: «بیاد بیاوریم در سال 57 ما همه با هم ، هم پیمان بودیم و تحت یک پرچم ، با اهداف مشترک و به رهبری حضرت امام ( ره ) انقلاب کرده‌ و پیروز شدیم اکنون هم نباید به بهانه خطاهای کوچک موجود، شمشیر به روی هم کشیده و با آشفته تر کردن فضا ، اذهان عمومی را متشنج نمائیم.»
همگی به خوبی می‌دانیم به هم ریختگی اوضاع اقتصادی کشور و به مخاطره افتادن وضعیت معیشتی مردم و سایر نواقص درکشور، علاوه برفشارهای خارجی ریشه در عدم اعمال مدیریت دانایی‌محور ، عدم شایسته‌سالاری و عدم توجه به اصل تخصص و تعهد در انتصابات، دعواهای داخلی، بداخلاقی‌ها و خودبزرگ‌بینی‌هاست که دودش مستقیم در چشم ملت ایران رفته و می‌رود. اگر به خود نیاییم و با عزمی راسخ به اختلافات ، سنگ اندازی‌ها و غرض‌ورزی‌ها پایان ندهیم نسل حاضر در جهت حفظ نظام و ارزش‌های انقلاب ، دیگر ما را همراهی و حمایتی نخواهند کرد. اگر ما خود را میراث دار شهیدان و ایثارگران چهل ساله انقلاب در کشورمان می دانیم. آیا نباید به جای زد و خوردها و خودزنی‌های سیاسی به تحلیل و بررسی نکته به نکته کلام حضرت امام پرداخته و بارها و بارها بی‌طرفانه اندیشه‌های ناب ایشان را در خود جست‌وجو کنیم که کجا بودیم و به کجا می‌رویم؟»

دبیرکل حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «اما آموزش و پرورش زیربنایی ترین نهاد عمومی کشور و متولی تربیت نسل‌های آینده است که می‌بایست از ابتدای پیروزی انقلاب با نگاهی توسعه گرا بدان توجه می‌شد زیرا این نهاد در کنار خانواده، نقشی اساسی در جامعه پذیری کودکان و نوجوانان، تامین سرمایه انسانی ، اجتماعی و مسئولیت انتقال فرهنگ به نسل های آینده را به عهده دارد . امروزه این نهاد بنیادین در جامعه در حال گذار ایران با چالش های بسیار متعدد و اساسی روبه‌روست . متاسفم که بگویم وضعیت فعلی معیشت فرهنگیان بسیار اسفناک و در شأن نظام اسلامی نیست و وضعیت بودجه‌ای نهاد آموزش و پرورش هم بسیار ناکافیست و این موضوع زنگ خطر بسیار بزرگ برای کشوریست که با مهجوریت متولیان تعلیم و تربیت آن در طی چهار دهه مدیریت پس از انقلاب، نه تنها آموزش و پرورش بلکه کل فرهنگ کشور را با چالش های جدی مواجه کرده اند. با تحقیق اعلام می‌نمایم که تنها ترین راه حل مسائل ، مشکلات و موضوعات مبتلابه آموزش وپرورش و فرهنگیان کشور این است که حل این مسائل به اولویت اصلی در برنامه‌های کاری کوتاه‌مدت و بلندمدت همه نهاد های موثر و مسئولانی که دل درگرو این ملک و ملت دارند تبدیل شود و امیدواریم مسئولان امر در چهلمین سالگرد عمر پر برکت انقلاب اسلامی با ایجاد یک عزم ملی برای نجات این نهاد انسان‌ساز و فرهنگیان فرهیخته طرحی نو در اندازند
او در خاتمه گفت: «این روزها از رایحه ای که از سوی ملت استشمام می‌شود ، هنوز کورسوی امیدی نسبت به کسانی وجود دارد که به استمرار اصلاح طلبی در همین نظام نظر دارند و قاطبه ملت به دنبال هیچ آلترناتیو دیگری نیستند ، هنوز هم امید به مدینه فاضله‌ای دارند که در سایه تحقق اصول حقیقی دین مبین اسلام و فرهنگ غنی ایرانی جامه عمل خواهد پوشید. . بیآیید چشمان منتظر ملت را در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دریچه‌ای نو نوید دهیم و میثاق ببندیم و اعلام کنیم که اجازه نخواهیم داد برچسب دانایی ، ما را از نادانی‌ها ، نابخردی‌ها ، دوستی‌های تهی از دانایی ، غافل نماید و نگذاریم از طریق دوستان نادان و چاپلوس خود تیشه به ریشه اصول و آرمان‌های انقلاب زده شود . ایمان داشته باشیم که هنوز می‌شود و ما می‌توانیم به آرمان های اصیل انقلاب برسیم اگر اصلاحات و اصلاح طلبی را به معنای واقعی کلمه ، به دور از منافع شخصی و گروهی ، با اتحاد و انسجام کامل قانونی و صادقانه دنبال نماییم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار