مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مدیران مدارس شهرستان جغتای

عزت، اقتدار، استقلال و امنیت کشورمان مهمترین دستاوردی است که پس از انقلاب حاصل شده است

مشهد (پانا) - با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، سرپرست فرمانداری شهرستان جغتای، امام جمعه شهرستان، معاونین و مشاوران مدیرکل، گردهمایی مدیران مدارس آموزش و پرورش شهرستان جغتای برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۹۰۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
عزت، اقتدار، استقلال و امنیت کشورمان مهمترین دستاوردی است که پس از انقلاب حاصل شده است

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: عزت، اقتدار، استقلال و امنیت کشورمان مهمترین دستاوردی است که حاصل شده است و باید با تلاش، وحدت و همدلی چالش ها و کاستی ها برطرف سازیم.

خدابنده افزود: در این چهل سال دستاوردهای فراوانی در حوزه امنیت، علمی، فناوری و نظامی بدست آورده ایم و با توجه به اینکه در منطقه استراتژیک و پر حاشیه ای قرار گرفته ایم نه تنها امنیت بالایی در داخل کشور داریم بلکه تا هزاران کیلومتر خارج از مرزهای ایران نیز این امنیت را برقرار کردیم و مردم باید قدر این امنیت را بدانند که با همت و تلاش شهدای گرانقدر، جانبازان و ایثارگران بدست آمده است.

وی خاطر نشان کرد: ما در ابتدای انقلاب ۴ هزار و ۵۰۰ مدرسه در استان خراسان بزرگ داشتیم که به برکت این انقلاب در حال حاضر فقط در استان خراسان رضوی قریب به ۱۰ هزار مدرسه وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری حدود ۱۶۹ پروژه را در آموزش و پرورش استان افتتاح کردیم و بالغ بر ۸۵۰ کلاس درس استاندارد به فضای آموزشی استان اضافه گردید ضمن اینکه در دهه مبارک فجر نیز بیش از ۱۰۰ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در آموزش و پرورش استان به بهره برداری خواهد رسید.

خدابنده افزود: علی رغم مشکلات مالی و کمبود نیروی انسانی اتفاقات بسیار خوبی در آموزش و پرورش استان رقم خورده است که از جمله کسب رتبه اول کشور در مسابقات دانش آموزی قرآن، رتبه اول در مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزی، رتبه اول جشنواره نوجوان خوارزمی، رتبه دوم در کنکور سراسری و رتبه دوم در المپیادهای علمی را می توان نام برد.

وی تصریح کرد: مسیر توسعه در هر کشوری از آموزش و پروش می گذرد و اگر قرار است کشوری به تکامل، تعالی و توسعه برسد حتما باید به آموزش و پرورش توجه ویژه کند و در دستگاه تعلیم و تربیت است که استعدادها و نیروی انسانی شناسایی و پرورش می یابند، پس یقینا آموزش و پرورش محور اصلی توسعه در هر جامعه ای است.

خدابنده در ادامه گفت: نیروی انسانی ماهر و متخصص در کنار سرمایه ها و منابع مالی دو رکنی هستند که موجب پیشرفت کشور می شوند و نیروی انسانی که یکی از این ارکان است توسط آموزش و پرورش تولید و تربیت می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت سه رکن اساسی دارد که شامل معلمان، دانش آموزان و اولیاء می باشد و مشارکت، همگرایی، همسویی و وفاق این سه رکن موجب ارتقاء و رشد بیشتر دستگاه تعلیم و تربیت خواهد شد.

خدابنده با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه و رسالت ما اجرای سند تحول بنیادین است گفت: طبق این سند تعلیم و تربیت تمام ساحتی مدنظر است و مدرسه باید به یک نهاد فرهنگی و تربیتی تبدیل شود و با فاصله گرفتن از آموزش زدگی مطلق به سمت توجه بیشتر به مسائل تربیتی و اخلاقی حرکت کند تا تربیت دینی، اخلاق محوری و قانون مداری در جامعه نهادینه گردد.

وی در پایان سخنانش گفت: طرح تدبیر، طرح تعالی، برنامه ویژه مدرسه، جایگزین کردن تکالیف مهارت محور با مشق شب سنتی، طرح ایران مهارت و طرح توسعه متوازن از جمله برنامه ها و طرح های وزارت آموزش و پرورش است که در جهت اجرای سند تحول بنیادین و رساندن دانش آموز به مراتبی از حیات طیبه در مدارس استان اجرایی شده است.

قابل ذکر است در ابتدای مراسم محمدرضا دستورانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان جغتای گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با درود بر روح پر فتوح شش شهید معلم و ۳۷ شهید دانش آموز شهرستان جغتای، یاد و خاطره آن ها را گرامی می داریم.

دستورانی در زمینه توفیقات و دستاوردهای آموزش و پرورش شهرستان جغتای افزود: رشد معدل مقطع متوسطه دوم شهرستان به میزان دو و نیم نمره که بالاتر از میانگین کشوری است، کسب رتبه های برتر کنکور سراسری از جمله رتبه نه زبان خارجی، رتبه ۵۰ هنر و رتبه ۸۰ ریاضی، مقام اول استان در پایه نهم در آزمون پیشرفت تحصیلی، کسب رتبه سوم کشور در مسابقات قرآن دانش آموزی و تجهیز حدود ۸۰ درصد مدارس شهرستان به سیستم حرارتی متمرکز را می توان از جمله مهمترین توفیقات اداره آموزش و پرورش شهرستان جغتای برشمرد.

وی در پایان وجود مدارس کانسکی، کمبود نیروی انسانی به خصوص دبیر خانم، کمبود نیروهای خدماتی، کمبود اعتبار و غیربومی بودن جمع زیادی از همکاران و تردد این عزیزان در جاده را از جمله مهمترین مشکلات آموزش و پرورش شهرستان جغتای برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار