توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام شد؛

درمان 4552 زوج نابارور روستایی در طرح «برکت خانواده»

تهران (پانا) - بنیاد برکت از سال ۹۴ تا کنون4552 زوج نابارور روستایی رادر قالب طرح برکت خانواده به مراکز درمانی معرفی کرده است.

کد مطلب: ۸۹۰۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
درمان 4552 زوج نابارور روستایی در طرح «برکت خانواده»

پس از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت کشور توسط رهبر معظم انقلاب در سال 1393، مبنی بر تحکیم بنیان خانواده و پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به منظور ایفای نقش مؤثر در اجرای این سیاست‌ها، اقدام به طراحی و اجرای «طرح برکت خانواده» در مناطق محروم و روستایی سراسر کشور کرده است.
بر این اساس، طرح برکت خانواده از سال 1394 توسط شرکت خدمات بیمه‌ برکت با هدف شناسایی و درمان زوج‌های نابارور روستایی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌ یافته به اجرا درآمده است.

با عنایت به عدم دسترسی روستاییان به مراکز درمانی، مشکل تأمین هزینه‌های هنگفت درمان ناباروری و پوشش ندادن این نوع خدمات توسط شرکت‌های بیمه‌ای، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصمیم گرفت در حوزه‌ کمک به درمان زوج‌های نابارور ساکن در مناطق روستایی کشور، به‌طور جدی ورود کند.

با آغاز طرح برکت خانواده در سال 94، تا به امروز 9619 زوج نابارور در مناطق روستایی شناسایی، پرونده‌ 5998 زوج بررسی و 4552 زوج برای طی مراحل فرآیند تشخیص و درمان به مراکز درمانی معرفی شده‌اند.

انجام 7027 خدمت تشخیصی و درمانی اعم از آزمایشات بالینی، تصویربرداری، IUI، IVF و ICSI و تأمین داروهای مورد نیاز، از جمله خدمات رایگان ارایه‌ شده به معرفی‌شدگان است. در مدت 3 سالی که از اجرای طرح برکت خانواده می‌گذرد، تاکنون 379 نوزاد در سراسر کشور به دنیا آمده‌اند.

برای طرح برکت خانواده که به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و از طریق شرکت خدمات بیمه‌‌ برکت در سراسر کشور به اجرا درآمده، تا امروز 225 میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.

بیمه‌ برکت علاوه بر هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور مناطق روستایی، هزینه‌های زایمان آنها را نیز تأمین می‌کند.

زوج‌های روستایی که برای فرزندآوری دچار مشکل هستند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر شرکت خدمات بیمه‌ برکت مستقر در مراکز تمام استانها، از خدمات رایگان طرح برکت خانواده استفاده کرده و ضمن تشکیل پرونده، به مراکز درمانی معرفی و فرآیند درمان‌شان آغاز شود.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای تحقق منویات و سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر تسهیل در تشکیل خانواده و افزایش جمعیت در جامعه‌ ایرانی، طرح برکت خانواده را از طریق شرکت خدمات بیمه‌ای برکت با قوت در دست اجرا دارد و با گستردگی بیش‌تری در آینده ادامه خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار