افتتاح کانون فرهنگی، تربیتی دانش‌آموزی امام خمینی (ره) در حرم مطهر امام راحل

تهران (پانا) - با حضور تولیت آستان حضرت امام خمینی (ره) و مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، کانون فرهنگی، تربیتی دانش‌آموزی امام خمینی (ره) در جوار مرقد مطهر افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۹۰۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح کانون فرهنگی، تربیتی دانش‌آموزی امام خمینی (ره) در حرم مطهر امام راحل

در این مراسم که همزمان با نزدیک شدن ایام دهه فجر و در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، آیت الله سید حسن خمینی تولیت آستان حضرت امام خمینی (ره) با خرسندی از ساخت این مجموعه و همکاری آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در اجرای برنامه ‌های متعدد فرهنگی هنری و قرآنی، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک از این مجموعه با قابلیت‌های متعددی که دارد به بهترین نحو استفاده خواهد شد.

او در این مراسم که با حضور مسولان آموزش و پرورش و دانش آموزان پرنشاط دختر شهرستان‌های تهران برگزار شد، به فرایند فعالیت‌های قرآن محور اشاره کرد و گفت: باید قرآن در زندگی همگان نقش محوری داشته باشد و عمل به مفاهیم و دستورات الهی سرلوحه رفتارهای اجتماعی و اخلاق فردی باشد و این مجموعه که دارای دارالقرآن نیز هست باید از تمام ظرفیتش برای رشد و تعالی فرهنگ قرآنی در جامعه استفاده کرد.

در ادامه این مراسم محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، حضور دانش‌آموزان در فضاهای خارج از مدرسه توأم با شور نشاط را از دلایل مهم ایجاد حس خوب و مثبت در میان ایشان عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم در اینچنین فضاهایی که در اختیار داریم از همکاران خلاق و با انگیزه و خوشفکر بهره‌مند شویم تا بتوانیم این طراوت و ایجاد انگیزه را در نسل‌های آینده بپرورانیم.

او همکاری آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و آستان مطهر حضرت امام را نقطه عطفی برای همکاری‌های فرهنگی و تربیتی برای دانش‌آموزان عنوان کرد.

کانون فرهنگی، تربیتی دانش‌آموزی امام خمینی (ره) در ضلع غربی حرم مطهر و در چهار طبقه احداث شده است که در فاز نخست سالن همایش‌ها در طبقه زیرین و دارالقرآن آن در طبقه همکف به بهره‌برداری رسیده و در آینده نزدیک فاز بعدی نیز افتتاح خوهد شد.

گزارش تصویری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار