در دیدار با مردم سراب؛

علی لاریجانی: مشکل گرانی حل می‌شود

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر حرف‌های مسئولین آمریکایی را با دقت بخوانیم متوجه می‌شویم آنها به دنبال چیز دیگری هستند و در مباحث خود صراحت دارند و اعلام می‌کنند که قصد آنها بر هم زدن داخل کشور ما است.

کد مطلب: ۸۹۰۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
علی لاریجانی: مشکل گرانی حل می‌شود

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز (چهارشنبه 10 بهمن ماه) به استان آذربایجان شرقیسفر کرده در دیدار با خانواده‌های شهدا، روحانیون، معتمدین و مسئولین شهرستان سراب گفت: علمای بزرگی مانند علامه امینی در این منطقه ظهور کرده و در جغرافیای دینی اثرگذار بوده‌اند و این موضوع باعث افتخار برای همه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 40 سال پیش با یکدیگر انقلاب کردیم و همه از پیشوایی پرهیزگار تبعیت و با همدلی در مسیر اهداف امام خمینی (ره) حرکت کردند و موفق شدند، تصریح کرد: در اواخر پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها به دنبال کودتا بودند، ذکاوت امام خمینی و همدلی مردم آنها را ناکام کرد و مجدداً به دنبال برنامه‌ریزی جدیدی رفتند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب دستور تشکیل سپاه را داد، بهترین فرزندان انقلابی کشور وارد این نهاد شدند و بعدها بسیج نیز در کنار آن تشکیل شد، ادامه داد: استراتژی آمریکایی‌ها این بود که آرامش ایران را بر هم بزنند و هر روز ماجرای جدیدی را ایجاد کنند، نیروهای انقلابی نیز مصمم بودند تا از فضای انقلاب استفاده کنند و شرایط اقتصادی کشور را اصلاح نمایند.

لاریجانی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها و برخی کشورهای منطقه جنگ تحمیلی را راه انداختند اما امام خمینی (ره) هدف‌گذاری کردند که همه حواس‌ها به جنگ باشد، عنوان کرد: زمانی که باید تمامی حواس‌ها به جنگ بود، آقای بنی صدر و عده‌ای در داخل کشور ماجراجویی می‌کردند تا جایی که امام به آنها نهیب می‌زد. زمانی که دشمنی مانند آمریکا پشت صدام بود باید تمامی ملت بسیج می‌شدند تا آرامش ایجاد کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دامن زدن به اختلافات داخلی مخل این بود که اراده‌ها معطوف شود تا در جنگ پیروز شویم و امام خمینی به درستی این شرایط را درک کرده بود، گفت: با درایت امام و پشتیبانی ملت از جنگ فراغت پیدا کردیم اما لطمه بسیار زیادی خوردیم، در جنگ حدود 200 هزار نفر شهید دادیم و هزار میلیارد دلار به ایران صدمه وارد شد، لمس برخی نابسامانی‌ها به دلیل لطمات جنگ است هر چند که دستاوردهایی مانند حس استقلال را کسب کردیم و دیگر دشمن به دنبال جنگ با ما نیست.

وی با اشاره به اینکه ایستادگی ملت باعث شد دشمنان جرأت تعرض به ایران را نداشته باشند، اضافه کرد: دشمنان موضوع انرژی اتمی را سیاسی کردند تا از توسعه ایران جلوگیری شود و نگذارند ایرانیان در شرایط مختلف موفق شوند.

لاریجانی گفت: اگر حرف‌های مسئولین آمریکایی را با دقت بخوانیم متوجه می‌شویم آنها به دنبال چیز دیگری هستند و در مباحث خود صراحت دارند و اعلام می‌کنند که قصد آنها بر هم زدن داخل کشور ما است.

رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه وظیفه انسان انقلابی این است که اجازه آشوب سازی داخلی را ندهد و ید واحد باشد، عنوان کرد: به دلیل ید واحد بودن در جنگ تحمیلی موفق شدیم. امروز وظیفه‌ای انقلابی‌تر از این نداریم که مسائل حاشیه‌‌ای را کنار بگذاریم و ید واحد باشیم.

وی افزود: آنها فشار اقتصادی می‌آورند و اعلام می‌کنند که باید با این فشارها در داخل کشور ما اختلاف افکنی کنند و رهبران ایران را متهم سازند، انسان انقلابی باید مقابل اینگونه مسائل ایستادگی کند و مسائل اصلی کشور را بشناسد.

لاریجانی با بیان اینکه اخیراً رهبر انقلاب اعلام کردند همه سران کشور با یکدیگر تصمی‌گیری کنند، گفت: برخی مشکلات موجود مسائلی هستند که از بیرون تحمیل می‌شوند، باید برای هر مشکلی راه اقتصادی و اجتماعی آن را پیگیری کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکل گرانی برطرف می‌شود و در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته است، ادامه داد: هدف کلی ما این است که به بخش تولید کمک کنیم، فراهم کردن شرایط روان برای سرمایه‌گذاری باعث تولید و اشتغال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فضای سرمایه‌گذاری باید تسهیل شود، تردید نکنید که مسئولین کشور مصمم هستند مشکلات کشور را برطرف کنند، تصریح کرد: برای سرمایه‌گذاری در کنار روستا بیش از10 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت دیده شد که در صورت اثربخش بودن آن را در سال 98 نیز تکرار می‌کنیم، برای کمیته امداد امام خمینی حدود 5 هزار میلیارد اعتبار در نظر گرفته شد تا برای اشتغال هزینه کند، دوستان بسیجی نیز در زمینه اشتغالزایی فعالیت‌های خوبی می‌کنند، اخیراً در کمیسیون تلفیق برای سرمایه‌گذاری کلان ایرانی‌ها در نفت تصمیم‌گیری شد و زمینه برای سرمایه‌گذاری‌های کلان و خرد در حال آماده سازی است.

لاریجانی با اشاره به اینکه اگر کارخانه‌ای برای سرمایه در گردش معوقاتی داشته باشد نباید اجازه دهیم آن واحد تولیدی تعطیل شود، نگذارید بخش صنعت مشکل پیدا کند، ادامه داد: در بخش صنعت، مسائل بانکی و خریدهای خارجی وجود دارد که برای آنها در حال چاره‌اندیشی جدی هستیم. برخی از کشورها نیز امکاناتی را فراهم کرده‌اند؛ تردید نکنید یکی از دغدغه های ما این است که بخش‌های کشاورزی و صنعتی سر پا بایستند.

رئیس قوه مقننه در پایان با تأکید بر اینکه طرح آلومینا علیرغم نیاز به سرمایه‌گذاری کلان برای کشور اهمیت دارد و موضوعات مربوط به آن را پیگیری می‌کنیم، خاطر نشان کرد: در زمینه خطوط ریلی سرمایه‌گذاری سنگینی شده و این موضوع برای منطقه مهم است. در مواردی که می‌توانید از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری استفاده کنید، ما نیز از این موضوع حمایت می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار