مدیرکل آموزش و پرورش منطقه یک:

۶۰ درصد دانش‌آموزان منطقه یک تهران در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش منطقه یک از تحصیل ۶۰ درصد دانش‌آموزان منطقه یک تهران در مدارس دولتی خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۰۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
۶۰ درصد دانش‌آموزان منطقه یک تهران در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند

صادق صادق پور گفت: آمورش و پرورش منطقه یک ۴۰۳ مدرسه دارد که ۱۹۵ مدرسه دولتی و ۲۰۸ مدرسه غیردولتی است که ۶۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی و ۴۰درصد در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

او ادامه داد: ۳۶ مدرسه در لواسان و 29 مدرسه در رودبار داریم که ۴۷ مدرسه روستایی است و یکی از این روستاهای ما مرز استان مازندران است و این موضوع آموزش و پرورش منطقه یک را متمایز می‌کند.

صادق پور افزود: منطقه یک فرصت‌های خوبی دارد و منطقه جالبی است که فرصت‌های خوبی برای کار در اختیار گذاشته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش منطقه یک گفت: شعار ما در منطقه یک فضای صادقانه، تلاش عالمانه، نشاط و بالندگی است باور دارم اگر در یک فضای صادقانه همکاری کنیم نشاط و بالندگی ایجاد می‌شود.

او ادامه داد: اولویت ما ارتقای مدیریت آموزشگاهی و به سازی نیروی انسانی است از بین ۷۸۰ چالش ۴ سیاست به وجود آمده و به‌عنوان اولویت است.

صادق پور گفت: سومین اولویت ما توسعه مشارکت‌هاست. در کار تیمی باید خود را تقویت کنیم کتاب ۱۲ اصل کارتیمی و ۵ دشمن کار تیمی را تألیف کردیم. کاهش تمرکز هم چهارمین اولویت ماست که یکی از اقدامات کاهش بخشنامه‌هاست مهر امسال ۳۸درصد بخشنامه‌ها کاهش پیداکرده است.۴ اولویت ما بر اساس سند تحول است.

او افزود: سال گذشته جشنواره توسعه دانش‌آموزان در بستر تجربه را برگزار کردیم و مدیران مدارس تجربه‌های موفق را فرستادند تا در جشنواره شرکت کنند.

صادق پور گفت: من معتقدم اگر حال معلمان و مدیران خوب شود حال جامعه خوب خواهد شد. ضریب افزایش دانش‌آموزان ما خوب است امسال اولین رشته تولید و تلویزیون در تجریش راه‌اندازی شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش منطقه یک گفت: آموزش‌وپرورش منطقه یک ۲ هزار و ۷۱۰ نفر رسمی دارد ۳هزار و ۴۸۰ نفر در مدارس غیردولتی فعالیت می‌کنند و ۶۲ هزار و ۱۶۲ نفر تعداد دانش‌آموزان منطقه است.

او ادامه داد: ۴۰درصد فضای آموزشی در بین مناطق تهران نیاز به تخریب و بازسازی دارند مجمع خیرین مدرسه‌ساز شمیرانات نیز یک مجمع مستقل است که فعالیت می‌کند.

صادق پور گفت: در طول این ۴۰ سال، ۲۳ مدرسه خیر ساز داریم همچنین در دهه فجر موزه آموزش‌وپرورش را از سوی خیران راه‌اندازی می‌کنیم.

او افزود: از ۱۹۷ ساختمان دولتی در منطقه حدود ۴۰درصد نیازمند تخریب و نوسازی و مقام سازی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش منطقه یک به افتتاح ۲۸ پروژه آموزشی، فرهنگی و رفاهی اشاره کرد و افزود: افتتاح دارالقرآن مبین، برپایی نمایشگاه دانش‌آموزی چهل برگ زرین، اجرای طرح چهل خوان انقلاب اسلامی، آغاز بهره‌برداری و افتتاح مدرسه طبیعت سبز شمیرانات و رونمایی از طرح جامع آموزش نیروی انسانی ازجمله اقدامات به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است.

صادق پور کمبود نیروی مرد را به‌عنوان چالش اصلی منطقه یک دانست و گفت: بحث یکی از راه‌های شناخت توسعه هر کشور موضوع گفتمان اتاق معلمان است که برای معلمان منطقه یک برگزار می‌کنیم.

او همچنین ادامه داد: سال گذشته ۵۴ زندانی از سوی دو مدرسه منطقه یک آزاد شدند و دانش‌آموزان این کار را انجام دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار