یک میلیون و 53 هزار گردشگر خارجی از پایانه مرزی بیله سوار مغان تردد کردند

اردبیل (پانا) - فرماندار بیله سوار مغان با بیان اینکه امسال یک میلیون و 174 هزار نفر از مرز بیله سوار مغان تردد کرده اند، گفت: از این تعداد یک میلیون و 53 هزار نفر گردشگر و مسافر خارجی و عمدتا اتباع جمهوری آذربایجان بوده اند.

کد مطلب: ۸۹۰۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
یک میلیون و 53 هزار گردشگر خارجی از پایانه مرزی بیله سوار مغان تردد کردند

حسن قبادی فرماندار بیله سوار مغان اظهارکرد: 85 درصد این مسافران شامل 993هزار و 113 نفر به صورت پیاده از مرز بیله سوار تردد کرده اند و 180هزار و 969 مسافر نیز توسط وسیله نقلیه اعم از اتوبوس ، مینی بوس و سواری از این مرز به خاک جمهوری اسلامی ایران و کشور همسایه تردد کرده اند.
او بیان کرد: در این مدت 53 هزار و 998 دستگاه کامیون ، 2 هزار و 64دستگاه اتوبوس و 17هزار و 65 دستگاه سواری از مرز بیله سوار مغان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل برای کامیون 33 درصد ، سواری 9 درصد افزایش و برای اتوبوس نیز 7 درصد کاهش نشان می دهد.
فرماندار بیله سوار مغان افزود: در این مدت در مجموع 311 هزار و 432 هزار تن کالا توسط 13 هزار و 767 دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار به کشورهای روسیه ، آذربایجان و گرجستان صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش 107 درصدی را داشته است.
قبادی اظهار داشت: در 10 ماه امسال همچنین 24هزار و 386 تن کالا با هزار و 113دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌ سوار وارد کشور شده است.
او عنوان کرد: کاشی ، میلگرد ، سیب زمینی ، انواع شیشه ، سنگ ساختمانی ، نمک ، قیر ، نئوپان و پروفیل از جمله کالاهای صادراتی و پنبه و انواع تخمه ، کنجاله ، خوراک دام ، الیاف مصنوعی و خاک صنعتی از جمله کالاهای وارداتی هستند.
شهرستان مرزی بیله سوار در 165 کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است. تنها گمرک بین المللی استان اردبیل در این شهرستان واقع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار