محمد صیدلو: محرومیت‌های شهرستان‌های استان تهران نباید در سایه برخورداری‌ شهر تهران قرار گیرد

تهران (پانا) - اولین نشست هم اندیشی هیات اندیشه ورز معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی شهرستانهای استان تهران با حضورعلی اللهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پروش، محمد صیدلو مدیر کل و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در سالن شماره دو این اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۰۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
محمد صیدلو: محرومیت‌های شهرستان‌های استان تهران نباید در سایه  برخورداری‌  شهر تهران قرار گیرد

محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران گفت: محرومیت‌هایی که در شهرستان‌های تهران برای مردم و دانش‌آموزان وجود دارد با محروم‌ترین استان‌ها قابل مقایسه است و باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد زیرا شایسته توجه هستند.

او با اشاره به اینکه فضای آموزش و پرورش بعد از سالیان طولانی هنوز تغییر نکرده است، گفت: حل مشکلات و مقابله با این شرایط نیازمند بازنگری و یافتن راه‌حل است، لذا شایسته است در چهلمین سالگرد جمهوری اسلامی نگاهی کنیم به عملکرد چهل سال گذشته آموزش و پرورش که بایدها و نبایدهایی که انجام شده چه بوده و برای بهبود شرایط در پس اصلاح و بهبود آن‌ها برآییم.

صیدلو در ادامه افزود: آموزش و پرورش شایسته این است که تصمیماتی اتخاذ شود که مبتنی بر پژوهش و مبانی علمی باشد و عبور از موانع و محدودیت‌ها مستلزم این است که نقاط قوت و مثبت یکدیگر را ببینیم و آن را تقویت کنیم چرا که در غیر این صورت قاعدتا نمیتوانیم از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنیم.

اندیشه ورزی با مشارکت صورت می‌گیرد و مشارکت امری است که به مواردی نظیر آمادگی تغییر اندیشه، مشورت با کسانی که اطلاعات کافی داشته باشند و در نهایت خیرخواهی شخص مشاوره دهنده، چرا که مشورت باید با شخصی صورت بگیرد که می‌خواهد اتفاق مثبتی حاصل شود.


صیدلو با اشاره به اینکه باید فاصله میان سطوح مدیریت در آموزش و پرورش کمتر شود و باید‌ها و نبایدهای طراحی شده از ستاد باید منطبق بر واقعیت‌های مدرسه باشد، افزود: این فرایند به معنای اندیشه ورزی و دریافت اطلاعات و نظرات مخاطبین سطوح پایین‌تر است و چه بسا ما باید با اندیشه‌ورزی، خلأ موارد مذکور را در خصوص مسائل آموزش و پرورش بدین‌گونه جبران نماییم.

او تصریح کرد: اندیشه ورزی با مشارکت صورت می‌گیرد و مشارکت امری است که به مواردی نظیر آمادگی تغییر اندیشه، مشورت با کسانی که اطلاعات کافی داشته باشند و در نهایت خیرخواهی شخص مشاوره دهنده، چرا که مشورت باید با شخصی صورت بگیرد که می‌خواهد اتفاق مثبتی حاصل شود.

صیدلو در سخنان پایانی خود اذعان داشت: هیات اندیشه‌ورز در حوزه پشتیبانی در شهرستان‌های تهران شکل گرفته‌ است و امیدواریم که در سایر حوزه‌ها نیز شاهد این امر باشیم، چرا که فاصله میان سطوح مختلف مدیریت گاهاً منجر به اتخاذ تصمیماتی می‌شود که منطبق بر واقیعت آموزش و پرورش نیست و این واقعیت‌ها را از بین می‌برد.

نگاه به آموزش و پرورش نباید سیاسی باشد

گزارش تصویری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار