فراخوان جشنواره کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی در گیلان منتشر شد

رشت (پانا) -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تاکید کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، جشنواره کاریکاتور آسیب های اجتماعی را در راستای رسالت های فرهنگی و هنری خود و با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار می کند.

کد مطلب: ۸۹۰۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان جشنواره کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی در گیلان منتشر شد

فیروز فاضلیافزود: پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقای سطح سلامت استان به عنوان یک مسئولیت همگانی، افزایش توانمندی‌های شناختی افراد جامعه در مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با تنش‌های اجتماعی اهداف جشنواره یادشده است.
وی محورهای مورد تأکید جشنواره را «تکدی‌گری»، «نقش رسانه‌ها در ریشه‌یابی و پیشگیری از انحرافات اجتماعی»، «حاشینه‌نشینی و نقش آن در افزایش ناهنجاری های اجتماعی نظیر کودکان کار، مفاسد اجتماعی، اعتیاد، تکدی‌گری»، «اعتیاد، طلاق، تکدی‌گری و نقش آنها در فروپاشی نهاد خانواده» و «نقش اقتصاد مقاومتی در کاهش آسیبهای اجتماعی» عنوان کرد.
فاضلی در ارتباط با شرایط و مقررات جشنواره با بیان اینکه شرکت در جشنواره برای عموم آزاد است گفت: هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر پنج اثر ارائه نماید و ارسال اثر به معنی پذیرش کلیه شرایط فراخوان و نشان‌دهنده مالکیت اثر توسط شرکت‌کننده خواهد بود و آثار کپی‌برداری در جشنواره شرکت داده نخواهد شد.
فاضلی افزود: تکنیک اجرای اثر آزاد است و آثار ارسالی باید در ابعاد ٢١ در ٢٩,٧ سانتی‌متر (A٤) طراحی شده و در مرحله نخست، تصویر اثر با فرمت jpeg و رزولوشن (وضوح) ٣٠٠dpi به صورت الکترونیک و از طریق سایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به جشنواره ارسال شود.
وی ادامه داد: در صورت پذیرش اولیه اثر، حتماً می‌بایست اصل اثر نیز به دبیرخانه جشنواره ارائه شود و حق استفاده از آثار شرکت‌کننده به هر نحوی برای دبیرخانه جشنواره محفوظ است و دبیرخانه، اصل آثار را به شرکت‌کنندگان در جشنواره عودت خواهد داد.
وی تاکید کرد: به کلیه شرکت‌کنندگان در جشنواره گواهی شرکت اعطا خواهد شد.
جوایز جشنواره شامل نفر اول لوح تقدیر و جایزه نقدی ٥٠٠ هزار تومانی، نفر دوم لوح تقدیر و جایزه نقدی ٤٠٠ هزار تومانی، نفر سوم لوح تقدیر و جایزه نقدی ٣٠٠ هزار تومانی، نفر چهارم لوح تقدیر و جایزه نقدی ٢٠٠ هزار تومانی، نفر پنجم لوح تقدیر و جایزه نقدی ١٠٠ هزار تومانی است.
گاهشمار جشنواره؛
حداکثر مهلت ارسال آثار به دبیرخانه: ١ اسفند ١٣٩٧
زمان برگزاری نمایشگاه: ١١ تا ١٦ اسفند ١٣٩٧
داوری نهایی: همزمان با برگزاری نمایشگاه انجام خواهد شد.
آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان ١٦ اسفندماه امسال در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیاء(ص)، نگارخانه مارلیک برگزار می شود و مخاطبان می توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی https://gilan.farhang.gov.ir
کسب اطلاع کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار