برگزاری محفل انس با قرآن کریم در شهرتیتکانلوی فاروج

فاروج (پانا) - در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران محفل انس با قرآن کریم با حضور جمعی از نمازگزاران و علاقمندان به این کتاب الهی در شهرتیتکانلوی فاروج برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۹۰۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری محفل انس با قرآن کریم در شهرتیتکانلوی فاروج

امام جمعه شهر تیتکانلوی شهرستان فاروج در این محفل معنوی گفت: حفظ قرآن کریم توسط حافظان، خود یکی از اعجاز الهی می باشد

حجت الاسلام حسین نادعلی زاده با بیان تقدیر و تشکر از حضور تمامی حاضرین در این محفل قرآنی و گروه قرآنی اعزامی از شهرستان شیروان افزود: در آیات پایانی سوره مبارکه حشر، کوه در برابر آن آیات کرنش می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه وقتی دل های انسان ها مثل آهن زنگار می زند، با شنیدن و تلاوت آیات قرآن این زنگار از بین می رود اظهار داشت: قرآن کریم شفای دل ها، جان ها و نفس ها در دنیا و آخرت است و امیدواریم که ان شاء الله خداوند متعال به همه توفیق کسب فراگیری بیشتر و انس با قرآن کریم را به همه ما عنایت فرماید.

ربابه ترابی مقدم حافظ کل قرآن مجید، مدیر و مدرس جامعة القرآن الکریم و اهل البیت (ع) شهر تیتکانلوی فاروج نیز در حاشیه برگزاری این محفل قرآنی گفت: الحمدلله جامعة القرآن الکریم و اهل البیت (ع) این شهر از زمان تاسیس در سال 1390 تا کنون با برگزاری کلاس های عمومی و تخصصی در رشته های روخوانی، ترتیل، مفاهیم، تجوید و حفظ توانسته است حدود 7 نفر حافظ کل، 60 نفر حافظ 5 جزء به بالا و 600 نفر در رشته ترتیل و روخوانی تربیت نماید.

در این محفل قرآنی اسماعیل نیک فهم از قاریان برتر کشور، هادی اسماعیل زاده حافظ کل قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و دارای رتبه اول کشور، ابوالفضل دامود از قاریان برجسته شهرستان شیروان و حافظان خردسال سیده مطهره قیامی نیا حافظ جزء 30 و زهرا صالحی نیا حافظ جزء های 29 و 30 قرآن مجید آیاتی از کلام وحی را تلاوت نمودند.

این محفل قرآنی به یاد شهیدان گرانقدر علی اصغر اسدی، برات محمد اسکندری، علی حسین اسماعیلیان، محمد حسین ایوبی، محمد رحیم سعیدی، یحیی صفایی، قربانعلی قاسمی، رحمان قلی قوی اندام، حمید قویدل، محمد لکزایی و امیر مجیدیان برگزار گردید.

اهدای لوح تقدیر و تندیس به منتخبین برتر اولین دوره مسابقات حفظ قرآن بین اعضای جامعة القرآن های استان های خراسان رضوی و شمالی خانم ها حمیده خوش سیرت، فاطمه رحمانی، پریسا شکسته بند، راضیه صالحی نیا و نرگس صیاد و پاسخ دهندگان به سوالات مسابقه قرآنی حسن احرامی، امیرعلی اسماعیلیان، محمد امین اسماعیلیان، سید امیرعلی طاهری، یگانه رحمانی و فاطمه مهرابی از دیگر برنامه های این محفل معنوی بود.

لازم به یادآوری می باشد که در محفل انس با قرآن حجج اسلام حیدرعلی وطنخواه رئیس اداره تبلیغات اسلامی فاروج، رمضانعلی مهدوی و مصطفی بای روحانیون مستقر در شهر تیتکانلو، حسین جاهد خواجه شهردار تیتکانلو، نورایی کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی فاروج، محسن مجردی فرمانده نیروی مقاومت بسیج تیتکانلو و... حضور داشتند.

این محفل قرآنی با همکاری و مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی استان، اداره تبلیغات اسلامی فاروج، شهرداری و اعضای شورای اسلامی، هیات امناء و بسیجیان پایگاه مقاومت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) برگزار گردید.

تیتکانلو(مرکز بخش خبوشان) و یکی از شهرهای استان خراسان شمالی می باشد که با جمعیتی بالغ بر 4 هزار نفر و در فاصله 7 کیلومتری شمال شهرستان فاروج قرار دارد.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار