مدیرکل صدا و سیمای همدان خبر داد:

استفاده از تولیدات دانشجویان و خبرنگاران در حوزه انقلاب

همدان (پانا) - رئیس ستاد اجرایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در نشست خبری با اصحاب رسانه از ١٥ هزار برنامه فرهنگی، اجتماعی و جشن های مختلف در همدان در ایام منتهی به ٢٢ بهمن خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۰۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از تولیدات دانشجویان و خبرنگاران در حوزه انقلاب

حسن فاضلیان گفت: از جمله برنامه هایی که برای این ایام آماده شده اند می توان به برگزاری شعر انقلاب و فجر فاطمی در شهرستان ملایر، تجلیل از ٤٠ نخبه فرهنگی، هنری و ورزشی، انتقال موزه عبرت تهران به همدان، برگزاری برنامه ٤٠ قلم و تجلیل از اهل قلم، برگزاری مراسم نگاه دانشجویان به انقلاب توسط ستاد مردمی، اجرای مراسم ٤٠ مسجد ٤٠ سنگر در سطح استان با حضور سخنرانانی از کشورهای دیگر، برگزاری مسابقه کتاب خوانی از کتاب صعود چهل ساله، برگزاری ٤٠ جلسه مطالبه گری با حضور مردم و مسئولین و برگزاری ٩ همایش با موضوع تشریح دستاوردهای انقلاب در شهرستان ها اشاره کرد.
او ضمن اشاره به نقش مهم رسانه و صدا و سیما در انعکاس حماسه آفرینی های مردم افزود: در روز ٢٢ بهمن در هفتاد نقطه از استان همدان راهپیمایی خواهیم داشت.
در این جلسه مدیرکل صدا و سیمای همدان نیز گفت: ما برنامه ریزی های جشن ٤٠ سالگی انقلاب را از دهه فجر سال گذشته آغاز و برخی برنامه ها را تولید و برخی را از آرشیو پخش کرده ایم.
دهقان گفت: در حوزه پخش، از برنامه های تولیدی یا تأمینی استفاده شده که از جمله برنامه های تأمینی بخش صدا، می توان به سریال برادر ایام و کارنامه که به بررسی شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان همدان پرداخته است اشاره کرد. همچنین در این بخش ٨ عنوان، ویژه برنامه رادیویی با موضوع معرفی مبارزین، هنرمندان و دستاوردهای انقلاب و بررسی مطالبات نوجوانان را تولید کرده ایم که از جمله آنها چکامه، سور و سات، چهل بهار، فصل شکفتن، حس شکفتن و صف اول است.
او در ادامه گفت: دربخش تأمین سیما برنامه های اولین ها و مستند کوتاه ایران بیست و چند مورد دیگر به نمایش درآمده و ٤٠ فیلم سینمایی در ارتباط با انقلاب و منافقین نیز در حال پخش است.
مدیرکل صدا و سیمای همدان با بیان این که اهداف مستندسازی ها رفع شبهات در مورد افراد انقلابی از ذهن جوانان است گفت: درحوزه تولید سیما، ٤٠ قسمت موشن گرافی همدان در انقلاب، مستند شهید مدنی، خشت طلا، آن شش نفر و دیگر مستندها تولید شده است.
او ضمن بیان این که استان همدان در حوزه انقلاب شهدای معزمی دارد و در حال تولید مستندهای فاخر برای این شهدا هستیم اظهار کرد: مستند بانوی انقلابی، مرضیه دباغ و سردار همدانی در مرحله نویسندگی قرار دارند و به مرحله تولید خواهند رسید.
دهقان از تولید اولین فیلم سینمایی انیمیشن در مرکز همدان خبر داد و گفت: درحوزه دستاوردهای انقلاب هفت مستند باعنوان "همدان چهل سال بعد" دربخش های اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی تولید شده است که در هر حوزه به نمایش پیشرفت ها در طی ٤٠ سال پرداخته شده است.
او در ادامه تصریح کرد: در حوزه انقلاب انیمیشنی به مدت ١٠١ دقیقه و طنز ٩١ دقیقه ای با نام روح شاه و یک مجموعه پنج قسمتی با نام کوچه انقلاب نیز تولید کرده ایم.
او گفت: در بخش سیما از تولیدات دانشجویان و خبرنگاران استفاده کرده ایم و در آینده نیز می توانیم از این تولیدات استفاده کنیم و در حوزه موسیقی از دو اثر فاخر در روز نهم دی رو نمایی کردیم.
او از توزیع پک ایران شامل ١٠ موسیقی فاخر ایرانی که هنرمندان استان تولید کرده اند در روز راهپیمایی خبر داد و گفت: تمامی آثار تولید یا آرشیو شده در حوزه مجازی نیز پخش خواهد شد.
دهقان در ادامه تصریح کرد: در حوزه خبر، هر شب یک گزارش و گفت و گوی ویژه خبری داریم که در این برنامه یکی از مسئولین در خصوص گزارش های چهل سالگی صحبت می کنند.
او افزود: امسال تلاش ما بر این است که پانزده قاب تصویر داشته باشیم که نسبت به سال گذشته یازده قاب به آن اضافه شده است.
دهقان در پایان گفت: در این ایام از آثار فاخری همچون مستندهای شهید مدنی در همدان، شهید مصطفوی و بر فراز خلسه در بهار، خان گرمز در تویسرکان و آن شش نفر در نهاوند رونمایی خواهد شد.

رضوانه شعبانلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار