مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان اعلام کرد:

راه اندازی 40 سامانه در مرکز مدیریت راه های استان همدان

همدان (پانا) - روز سه شنبه در مرکز مدیریت راه های استان همدان در جمع اصحاب رسانه حرکت مرکز مدیرت راه‌ های استان همدان در بحث فناوری اطلاعات و مدیریت راه‌ ها را همگام با دنیا و تکنولوژی روز بیان کرد.

کد مطلب: ۸۸۹۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی 40 سامانه در مرکز مدیریت راه های استان همدان

مصطفی پناهنده با بیان این که سامانه تردد شمار به صورت آنلاین و لحظه‌ ای به ۲ شکل القایی و مغناطیسی، تعداد تردد و نوع وسیله نقلیه را مشخص می‌کند، مطرح کرد: قبل از انقلاب اسلامی این کار به صورت دستی و بصری با خطاهای بسیار انجام می‌گرفت اما اکنون با وجود ۷۷ دوربین تردد شمار در سطح استان، این کار بدون خطا و با سرعت انجام می‌شود .
او تأکید کرد: سامانه نظارت تصویری در نقاط حساس محورهای ارتباطی استان همدان نصب شده است و با ارسال اطلاعات از گره های ترافیکی و حوادث، موجب انجام اقدامات لازم برای رفع مشکلات می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان افزود: همچنین 25 دوربین نظارتی در نقاط حساس و حادثه خیز جاده های استان همدان نصب شده است.
او اظهار داشت: 66 سامانه ثبت تخلف سرعت غیرمجاز در جاده های استان نصب شده است که بر اساس ثبت سرعت لحظه ای و سرعت در مسافت مشخص، تخلفات رانندگی را ثبت می کند.
پناهنده گفت: 160 میلیون تردد از ابتدای سال تاکنون در محورهای استان انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است.
او تأکید کرد: همدان با 14 درصد، در کاهش تصادفات جاده ای رتبه پنجم کشور را به دست آورده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان اعلام کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تاکنون 40 سامانه برای مدیریت راه های همدان راه اندازی شده است.
در این جلسه معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان نیز گفت: سامانه تلفنی 141 به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی از آخرین وضعیت جاده های سراسر کشور است.
حمیدرضا پرورشی خرم افزود: سامانه پیامکی 1000141 نیز آخرین وضعیت و اطلاعات جاده های کشور را در اختیار مردم می گذارد.
او در ادامه به پایگاه اینترنتی www.141.ir جهت اطلاع از وضعیت جاده ها به صورت تصویری اشاره کرد.
پرورشی‌خرم ابراز داشت: به محض این که بارش نزولات آسمانی را داریم راهدارخانه ها به صورت کامل آماده می‌شوند و تا زمانی که راه‌ های روستاها و راه‌ های شریانی و اصلی به‌صورت کامل برف‌ روبی و یخ زدایی نشوند به کار خود ادامه می‌دهند.
معاون راهداری گفت: 34 پایگاه ثابت و سیار برای نگهداری جاده ها در استان همدان فعال است که در فصل زمستان وظیفه نگهداری و بازگشایی جاده ها را بر عهده دارند.
پرورشی خرم در خصوص اولویت بندی راه‌ها گفت: اولویت، راه‌ های شریانی و راه‌ های بین استانی و بعد راه‌ های اصلی، فرعی و روستایی و شبکه ای است.
پرورشی خرم ادامه داد: 285 دستگاه ماشین آلات به همراه 258 نیروی راهدار در طول زمستان راه های استان را نمک پاشی، برف روبی و بازگشایی می کنند.
او گفت: امسال 38 عملیات 24 ساعته برای برف روبی جاده های استان انجام شده است.
پرورشی خرم در خصوص خط کشی جاده‌ ها گفت: خط کشی‌ ها در جاده برای یک دوره 9 ماهه انجام می‌شود اما در همدان این کار به موقع صورت نمی گیرد و این یکی از دلایلی است که استان همدان در زمینه علائم افقی یا کف نوشته نسبت به استان‌ های دیگر ضعیف‌ تر نشان داده می‌شود و درصد فرسایش و از بین رفتن علائم افقی آن بیشتر از استان‌ های دیگر است.
پرورشی خرم تأکید کرد: همدان در آذر ماه رتبه نخست کشور در راهداری زمستانی را به دست آورده است.
فرحناز یادگاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار