فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح:

دشمن فکر تجاوز داشته باشد پاسخ دندان شکنی خواهد گرفت

تبریز(پانا) - سرلشگر محمدحسین باقری در کنگره ملی شهید حسن باقری در تبریز گفت:" دشمنان ما از جمله آمریکا می‌دانند که اگر نیت تهاجم، تجاوز و تهدید این کشور را داشته باشند، پاسخ دندان‌شکنی دریافت خواهند کرد".

کد مطلب: ۸۸۹۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
دشمن فکر تجاوز داشته باشد پاسخ دندان شکنی خواهد گرفت

به گزارش خبرگزاری بسیج ، سرلشگر محمدحسین باقری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای لشگر عاشورا در دوران دفاع مقدس، افزود: مردم تبریز نقش اساسی در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب داشتند. ۲۹ بهمن ماموریت بزرگ مردم تبریز بود که نگذاشت خون مردم قم پایمال شود. حماسه ۲۹ دی ۵۶ آمریکا را هم غافل‌گیر کرد. از این جهت همه مردم ایران مدیون شما مردم ولایتمدار تبریز هستند. مردم این خطه در این ۴۰ سال با استقامت و شجاعت در راه انقلاب ایستاده و افتخار آفریدند.

وی با اشاره به فرارسیدن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: اگر یک مرور کوتاهی به چهل سال اخیر بکنیم شاید بتوان تجسم کرد که در چه شرایطی هستیم. در ابتدای انقلاب با تحریم، توطئه، ترور و انواع اقدامات دشنامه دشمنان مواجه شدیم، اما روز به روز قدرتمندتر شدیم. هشت سال جنگ به ما تحمیل شد، تهاجمی که در ۳۵ کشور بزرگ و کوچک از آن حمایت می‌کردند اما در نهایت پیروز شدیم. در مسئله شکست دادن انقلاب، شوروی در کنار عراق بود و امریکا هم از صدام حمایت می‌کرد.

سرلشگر باقری ادامه داد: جنگ از روزی آغاز شد که با یک غافلگیری مواجه شدیم و برخی شهرهای خود را از دست دادیم. اتفاقاتی افتاد، تلاش‌هایی صورت گرفت و خون‌های زیادی بر زمین ریخته شد تا جنگ پس از هشت سال با پیروزی این ملت به اتمام برسد. در آن مقطع اتفاقات زیادی افتاد و جنگ به خاک دشمن هم کشیده شد. این ملت همواره با تحریم، فشار اقتصادی، فشار عملیات روانی و جاسوسی مواجه بوده و امروز هم با وجود این فشترها این ملت نشان داده است که درخت انقلاب بسیار پهناورتر از آن است که با این بادهای بی‌اهمیت خم شود.

وی راجع به فعالیت‌های ایران در عراق و سوریه گفت: ما امروز امن‌ترین کشور منطقه را داریم و با تروریست‌های آمریکا ساخته در عراق و سوریه می‌جنگیم. اگر هدایت امثال سردار سلیمانی‌ها نبود، حریم اهل‌بیت مورد تجاوز قرار می‌گرفت. این سربلندی ملت ایران است که عراق به کشوری امن تبدیل شده است. جایگاه ملت ایران با ۴۰ سال پیش زمین تا آسمان تفاوت کرده و ایران به قدرت منطقه تبدیل شده است. در عین این قدرت، عادلانه رفتار می‌کند و چشم‌داشتی به خاک دیگر کشورها ندارد.

فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح ایران تاکید کرد: با این حال دشمنان ما از جمله آمریکا می‌دانند که اگر نیت تهاجم، تجاوز و تهدید این کشور را داشته باشند، پاسخ دندان‌شکنی دریافت خواهند کرد.

برادر شهید حسن باقردی افشردی از برگزاری اجلاسیه گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید بزرگوار تمجید کرد و یادآور شد: من همیشه افتخار می‌کنم که در مراسم شهیدان حضور پیدا کنم، اما کمتر درمورد برادرم صحبت کردم. شهید باقری یکی از تربیت یافتگان مکتب اسلام است. ایشان در روز دوم شروع جنگ خود را به جبهه می‌رساند و درصدد شناسایی اطلاعات دشمن برمی‌آید. اولین بولتن اطلاعاتی که در خوزستان صادر شده مربوط به روز چهارم جنگ است.

وی تصریح کرد: این اطلاعات بعد از گذشت یک هفته روز به روز توسط شهید باقری رصد می‌شد. بصرت اطلاعاتی ایشان حاصل لطف الهی و تلاش‌های همراهانش بوده است. اطلاعات دفاع مقدس جزو نفاط قوت ما بود، اگر در مهمات مشکل داشتیم، اطلاعت عملیات قدرتمندی داشتیم. اگر پیروزی انفاق افتاده، مدیون اطلاعات عملیات است.

سرلشگر باقری درباره صفات شید حسن باقری گفت: شهید باقری توانست در ۲۸ ماه کارهای بزرگی بکند، اما پایه‌گذاری ساژمان رزمی سپاه پاسداران کار دیگری است که انجام داده است. او معتقد بود که جنگیدن بدون نظم و انضباط فایده‌ای ندارد. شهید تهرانی مقدم که مردم ما او را به‌عنوان پدر موشکی ایران می‌شناسند، واحد توپخانه سپاه را به پیشنهاد حسن باقری احداث کرده است.

فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: شناسایی جوانان باهوش، شجاع و دارای استعداد برای فرماندهی دیگر کار شهید باقری بود. سردار سلیمانی را شهید حسن باقری در بهار سال ۶۰ شناسایی کرده است. تغییر در استراتژی جنگ اصلی‌ترین کار شهید باقری بود که ابعاد گوناگونی داشت، حاصل این تغییر استراتژی هم موفقیت در ۲۵ عملیات کوچک طی ۶ ماه است.

وی عنوان کرد: نفس برگزاری این کنگره‌ها شاید بتواند اندکی از ایثارهای شهیدان را نشان بدهد. ملت ما از سیاهی مطلق دوران پهلوی به اینجا رسیده که حادثه دفاع مقدس با وجود همه فشارها ۲۰۰ سال سربلندی برای ملت ما به همراه آورده است. در کنار فشارهای خارجی هم ندانم کاری‌های داخلی وجود دارد ام ا در شرایطی هستیم که بتوانیم با حرکت در پشت مقام معظم رهبری مسیر خودمان را ادامه بدهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار