مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی:

به مناسبات دهه فجر ،دفتر ثبت احوال شهرهای صفی آباد و قاضی افتتاح می شود

بجنورد(پانا) - علی زاهدی نیا مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی از بهره برداری دفتر ثبت احوال شهرهای صفی آباد و قاضی در دهه فجر خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۹۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
به مناسبات دهه فجر ،دفتر ثبت احوال شهرهای صفی آباد و قاضی  افتتاح می شود

وی از افتتاح دفتر ثبت احوال شهرهای قاضی و صفی‌آباد در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی 16 مرکز اداری ثبت احوال که شامل 8 بخش و 8 شهرستان می‌شود در استان فعال هستند و در ایام دهه فجر نیز دفاتر ثبت احوال شهرهای قاضی و صفی آباد نیز به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با بیان اینکه 84 درصد جمعیت بالای 15 سال استان دارای کارت ملی هوشمند هستند تصریح کرد: 557 هزار و 595 نفر از افراد بالای 15 سال خراسان شمالی جهت دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کرده و امید است تا پایان سال این رقم را به 90 درصد برسانیم تا همه دستگاه‌ها مکلف شوند خدمات خود را بر اساس کارت ملی هوشمند ارائه دهند.

وی جمعیت خراسان شمالی را در پایان دی ماه 97، 966 هزار و 768 نفر عنوان کرد و بیان داشت: شهرستان بجنورد بیشترین جمعیت استان را با 363 هزار و 12 نفر و گرمه نیز کمترین جمعیت را با 28 هزار و 535 نفر به خود اختصاص داده‌اند.

وی اظهار داشت: این استان در میزان ازدواج ها رتبه نخست و به لحاظ تعداد متاهلان رتبه دوم کشور را دارد به گونه ای که تعداد ازدواج ها نسبت به جمعیت 10.4 در هزار است.

زاهدی‌نیا با اشاره به اینکه سن قانونی ازدواج در دختران 13 سال تمام شمسی و پسران 15 سال تمام شمسی است خاطر‌نشان کرد: طی 10 ماه اخیر 26 هزار و 804 فقره ازدواج کمتر از 15 سال در کشور رقم خورده که سهم خراسان‌شمالی از این تعداد تنها 3 درصد بوده و رتبه 12 کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی از وقوع 1741 فقره طلاق در 10 ماه ابتدایی سال 97 خبر داد و افزود: تا پایان دی ماه سال 97، 1741 مورد طلاق در خراسان شمالی رخ داده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 6.1 درصد افزایش داشته است. همچنین 43.4 درصد طلاق‌ها در بازه زمانی مذکور، زمانی اتفاق افتاده است که زوجین کمتر از 5 سال با یکدیگر زندگی مشترک داشته‌اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در پایان از کاهش 11.5 درصدی جمعیت استان طی 10 ماه اخیر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: در ده ماه اخیر سال جاری 13 هزار و 899 مورد ولادت در استان به وقوع پیوسته است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 11.5 درصد کاهش داشته است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار