اعزام 1000 دانش آموز اردبیلی به مناطق عملیاتی جنوب کشور

اردبیل (پانا) - معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از اعزام بیش از1000 دانش آموز متوسطه پسر اردبیلی به اردوی راهیان نور خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۹۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
اعزام 1000 دانش آموز اردبیلی به مناطق عملیاتی جنوب کشور

سرهنگ پاسدار شکر عبدی در نشست قرارگاه امام حسن عسگری (ع) استان که بامحوریت اردو‌های راهیان نور دانش‌آموزی با حضور معاونان سپاه حضرت عباس(ع) و مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان برگزارشد، طی سخنانی با اشاره به اهمیت برگزاری اردوی راهیان نور دانش آموزی اظهار داشت: حضور در اردو‌های راهیان نور جوانان و نوجوانان دانش آموز را در حوادث فتنه گون بیمه می‌کند و حضور در این مناطق و درک وقایع دوران دفاع مقدس نقش بسزایی در بصیرت افزایی و آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت دانش آموزان دارد .

او از اعزام دانش آموزان پسر اردبیلی به اردوی اهیان نور خبر داد و گفت: با هدف ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در جامعه و تبیین آرمان‌ها و ارزش‌های مقدس انقلاب اسلامی از اول اسفندماه سالجاری در قالب ۳ کاروان بیش از هزار نفر از دانش آموزان متوسطه استان اردبیل به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند .

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان افزود: این دانش آموزان از اول اسفندماه ۹۷ تا ۱۳ اسفند ماه در مناطق عملیاتی حضور خواهند یافت و پس از آن راهیان نور دانشجویی از ۱۳ تا ۲۳ اسفند ماه برگزار خواهد شد .

عبدی تصریح کرد: امسال ۹ هزار و ۶۵۱ نفر در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس در شمالغرب کشور به استان آذربایجان غربی اعزام شده‌اند که این برنامه در راستای آشنایی نسل جدید انقلاب با آرمان‌های شهدا بسیار مهم بوده و نوجوانان و جوانان با حضور در این مناطق به ارزش کار شهدا برای دفاع از میهن اسلامی ایران پی می‌برند .

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل نیز اظهار داشت: اردوهای راهیان نور و حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس نقش و تاثیر به سزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آرمان‌ها و اهداف شهدا در جامعه دارد و در صدد هستیم تا این اردوها را به صورت منظم و پرشور برگزار کنیم .

احمد ناصری از رسالت‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت را تربیت اعتقادی، اخلاقی و فرهنگی دانش‌آموزان برشمرد و گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور نقش و تاثیر بسزایی در این حوزه دارند و می‌توانیم با اجرای برنامه‌های مناسب در این اردوها زمینه‌ساز تحقق این مهم باشیم .

او تداوم برگزاری اردوهای راهیان نور را نقطه عطفی در راستای دستیابی به اهداف تعیین شده دانست و بیان کرد: باید از ظرفیت و فضای حاکم در مناطق عملیاتی برای ترویج آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و شهدا در جامعه بهره‌برداری کنیم .

مدیرکل آموزش و پرورش استان بصیرت‌افزایی و افزایش آگاهی دانش‌آموزان در زمینه ارزش‌های نظام و انقلاب و شهدا را از مهمترین برنامه‌ها برشمرد و افزود: در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش می‌کنیم تا در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و هوشیاری دانش‌آموزان را ارتقا دهیم .

ناصری همجنین از برگزاری برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مدارس استان خبر داد و گفت: با هدف تبیین ارزش‌های انقلاب و امام راحل جشن‌ها و برنامه‌های چهل سالگی انقلاب در مدارس با محوریت آشنایی دانش‌آموزان با دستاوردهای 40 ساله انقلاب برگزار می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار