تهیه کننده «متری شیش و نیم»: سعید روستایی حوزه اعتیاد و مواد مخدر را خوب می‌شناسد

نقش منفی «متری شیش و نیم» برای شهاب حسینی ناگوار بود

تهران (پانا) - تهیه کننده فیلم «متری شیش و نیم» می‌گوید که این فیلم در حوزه اعتیاد ساخته شده است و در جشنواه فجر حتما دیده خواهد شد و بازیگران هم به واسطه فیلم دیده می‌شوند.

کد مطلب: ۸۸۹۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تهیه کننده «متری شیش و نیم»: سعید روستایی حوزه اعتیاد و مواد مخدر را خوب می‌شناسد

سعید روستایی پیش از این با فیلم «ابد و یک روز» در جشنواره فجر حضور داشت که موفق شد توجه بسیاری را به خود جلب کند. موضوع این فیلم اعتیاد بود و ترکیب اصلی بازیگران را پیمان معادی، نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار تشکیل می‌دادند. امسال روستایی با فیلم «متری شیش و نیم» به تهیه‌کنندگی سیدجمال ساداتیان در جشنواره سی و هفتم فجر حضور دارد که همان ترکیب بازیگران و موضوع قبلی در تازه‌ترین اثر این کارگردان به چشم می‌خورد.

سیدجمال ساداتیان در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره موضوع فیلم «متری شیش و نیم» می‌گوید: موضوع اصلی درباره اعتیاد و مواد مخدر است، اعتیاد یک معضل اجتماعی است که در سینمای ایران درست تصویر نشده است. فکر می‌کردم اگر بتوانیم خوب آن را نشان بدهیم و به آن بپردازیم بتوانیم تاثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشیم.

سعید روستایی حوزه مواد مخدر را خوب می‌شناسد

وی درباره نگاه کارگردان به موضوع این فیلم گفت: سعید روستایی در اثر اول خود موفق بود و نشان داد حوزه مواد مخدر را خوب می‌شناسد. این موضوع مساله روز جامعه ما است و بسیاری از روی تفنن مواد مخدر مصرف می‌کنند که ممکن است همین تفنن منجر به معتاد شدن آن‌ها شود و عوارض تخریبی آن را هم می‌بینیم؛ بنابراین فیلم «متری شش و نیم» می‌خواهد تذکری در این حوزه بدهد.

این تهیه‌کننده بااشاره به ترکیب سه بازیگر اصلی پیمان معادی، نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار گفت: به نظر من فیلم «متری شیش و نیم» حتما دیده خواهد شد و به واسطه این فیلم بازیگران هم دیده می‌شوند. داستانی که نوشته شده بود به این بازیگران می‌خورد برای همین دوباره همین بازیگران را انتخاب کردیم.


سادتیان با اشاره به مشکلاتی که زمان پیش تولید و حین فیلمبرداری برای گروه پیش آمد توضیح داد: هر کاری که شروع می‌شود سختی‌های خودش را دارد چه برسد به ساخت یک فیلم جدی مانند «متری شیش و نیم» که در جاهایی فیلمبرداری شد که دسترسی به آن‌ها دشوار بود و باید صفر تا صد لوکیشن را خودمان می‌ساختیم که کار بسیار اذیت‌‌کننده‌ای بود.

وی همچنین با اشاره به حضور کارتن خواب‌ها در فیلم «متری شی و نیم» تصریح کرد: برای نزدیک کردن داستان به واقعیت و رئال نشان دادن آن مجبور شدیم از این افراد استفاده کنیم . در واقع همان کاراکترهایی که در فیلمنامه تعریف شده بودند را به صورت واقعی جلوی دوربین آوردیم. زمان تماشای فیلم مخاطب ممکن است فکر کند با یک فیلم مستند رو‌به رو است، اما اینطور نیست. برای تمام لحظات فیلم داستان نوشته شده است و طبق همان‌ داستان همه چیز جلو می‌رود.

دلایل جدایی شهاب حسینی از «متری شیش و نیم»
ساداتیان همچنین با اشاره به عدم حضور شهاب حسینی و کناره گیری از نقش خود توضیح داد: وی خود را در نقش‌های شهید بابایی و نقش‌های مثبت دیده بود و نقش منفی «متری شیش و نیم» برایش ناگوار بود. با توجه به ذهنیتی که نسبت به کارکتر او در جامعه شکل گرفته بود فکر کرد این نقش ممکن است بر تصویری که از شهاب حسینی در ذهن مخاطب شکل گرفته، تاثیر بگذارد؛ بنابراین از فیلم جدا شد.

این تهیه کننده با اشاره به همکاری خود با سعید روستایی عنوان کرد: روستایی جوان است و دغدغه‌های ذهنی خود را دارد، خروجی این دغدغه همان چیزی می‌شود که بر پرده سینما مشاهده می‌کنید، فیلمی که قرار است بر پرده سینما برود را مردم قضاوت می‌کنند که امیدوارم نتیجه خوبی داشته باشد.

ساداتیان پیشنهادهایی برای برای بهتر برگزار کردن جشنواره به مسئولان مطرح کرد و گفت: مسئولان جشنواره فجر باید شرایطی برای مردم فراهم کنند که دسترسی به تماشای فیلم‌های جشنواره برای آن‌ها راحت شود زیرا هر اثر هنری که تولید می‌شود برای مردم است. انتخاب هیئت داوری برای قضاوت فیلم‌ها یک بحث بسیار مهم است، اینکه افراد لایق برای داوری انتخاب شوند تا حق هیچ کارگردان و دیگر عوامل فیلم‌ها زیر سوال نرود.

وی ادامه داد: مخاطب برای سرگرمی فیلم می‌بیند و مسئولان جشنواره باید فضایی برای تماشای فیلم‌ها در اختیار مردم بگذارند که با خاطره خوب سالن را ترک کنند.

تهیه کننده این فیلم در پایان سخنانش گفت: «متری شیش و نیم» فیلم خوبی است شاید به موضوع اعتیاد کمتر پرداخته شده باشد اما کارگردان‌هایی که در این عرصه فعالیت می‌کنند باید طوری فیلم بسازند که مردم با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. امیدوارم این فیلم آنقدر تاثیر داشته باشد که مردم به آن فکر کنند و عواقب مصرف مواد مخدر را درک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار