برنامه‌های کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر خوزستان اعلام شد

اهواز(پانا) - کانون پرورش فکری، برنامه‌های کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خوزستان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۸۹۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر خوزستان اعلام شد

وحید کیانی رئیس کارگروه کودک و نوجوان ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان خوزستان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با افتتاح دو پایگاه فرهنگی هنری در مناطق کم برخوردار کوی علی‌آباد و زویه در یک بهمن‌ماه رسماً به استقبال دهه مبارک فجر رفته است.

وی افزود: مسابقه نقاشی «یک خاطره، یک تصویر» ویژه‌ی گروه سنی 7 تا 15 سال دیگر برنامه کانون در ایام‌الله دهه فجر است که در آن کودکان و نوجوانان علاقه‌مند‌می توانند بهترین خاطرات بزرگ‌ترهای خود را از دوران انقلاب اسلامی که شنیده‌اند را نقاشی کنند.

کیانی راه‌اندازی دو انجمن ادبی کودک و نوجوان در شهرستان‌های آبادان و بندر امام خمینی (ره) را دیگر برنامه‌های کانون در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و اضافه کرد: در این ایام نمایشگاه آثار ادبی از 22 شاعر خوزستانی به بهانه‌ی 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هم‌زمان در اهواز برپا می‌شود.

رئیس کارگروه کودک و نوجوان ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان خوزستان بازگشایی مرکز فرهنگی هنری کانون ملاشیه را دیگر برنامه این کارگروه عنوان کرد و گفت: در این ایام کارگاه نقد و بررسی پویانمایی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان با حضور شیوا مقانلو بر پا خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که 54 مرکز ثابت، 6 مرکز سیار شهری و روستایی و 3 پایگاه فرهنگی هنری کانون در 30 شهر و بیش از 60 روستا استان خوزستان به اجرای برنامه‌های گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خواهند پرداخت افزود: در این ایام مربیان کانون برنامه‌های چون نقاشی روی پارچه، روز نگار انقلاب، جشنواره خوزستان شناسی، کارگاه کاردستی، نمایش عروسکی و کاغذی، کارگاه چاپ و میثاق با ولایت و شهیدان و مسابقه‌ی پرواز بادبادک‌ها را برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهند کرد.

کیانی برپایی نمایشگاه کتاب‌های انقلاب، ایستگاه‌های شعارنویسی با مکعب‌های چرخان، کاردستی آموزش گل لاله و کبوتر، اخبار مطبوعات 1357 و خوشنویسی را دیگر برنامه‌های کانون خوزستان عنوان کرد و اظهار داشت: مراکز کانون در سراسر استان خوزستان با اجرای مسابقه شعرخوانی " آمد بهاران "، مسابقه نقاشی روی پارچه با موضوع دهه فجر، مسابقه ادبی با عنوان (برایم از انقلاب بگو)، مسابقه پوستر سازی با عنوان (انقلاب در نگاه من)، مسابقه جورچین تصاویر انقلابی و مسابقه نقاشی طوماری (40 متری) با موضوع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی میزبان کودکان و نوجوانان هستند.

ایشان برپایی نمایشگاه و ایستگاه مطالعه کتاب‌های مربوط به انقلاب با عنوان «برگ‌هایی از دفتر انقلاب»، کارگاه نوشتن خلاق با عنوان «پروانه‌های ایرانی»، معرفی شخصیت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب، قصه‌گویی، و گل‌باران تمثال امام خمینی (ره) را دیگر برنامه‌های مراکز کانون معرفی کرد و یادآور شد: برپایی ایستگاه گریم و شرکت در مراسم با شکوه راهپیمایی 22 بهمن‌ماه نیز آخرین برنامه مراکز کانون در ایام‌الله دهه فجر است.

رئیس کارگروه کودک و نوجوان ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان خوزستان در ادامه به برنامه‌های اداره کل بهزیستی اشاره کرد و گفت: آذین‌بندی، نواختن زنگ انقلاب و برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران، برپایی نمایشگاه کارهای دستی کودکان، برگزاری مسابقه نقاشی، اجرای جشن قصه‌گویی، تبیین شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) و نقش تربیت فاطمی در حرکت‌های انقلابی و پرورش نسل حال و آینده، جشنواره سرود و نماز، بازدید از مراکز فرهنگی هنری کانون و مشارکت در برنامه‌های آن‌ها و برپایی نمایشگاه عکس با محوریت انقلاب اسلامی و ایام فاطمی در سراسر مهدهای کودک استان برپا خواهد شد.

کیانی پیرامون برنامه‌های صداوسیمای مرکز خوزستان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز گفت: برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی جشن انقلاب برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده است و در ایام دهه فجر به روی آنتن خواهد رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار