50 پروژه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در استان یزد افتتاح می شود

یزد (پانا) - سرپرست فرمانداری یزد بیان داشت: با برطرف کردن نواقص و ارتقاء جایگاه استان به عنوان یزد جهانی می توانیم با نگاه برنامه محور و توسعه محور و شهری مبتکر، خلاق و پیشرو در تمامی زمینه ها باشیم.

کد مطلب: ۸۸۹۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
50 پروژه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در استان یزد افتتاح می شود

نشست خبری فرمانداران استان یزد پیش از ظهر امروز در سالن کنفرانس مدیریت بحران استانداری با حضور سرپرست فرمانداری استان، معاونین فرمانداری، مسئولان و اصحاب رسانه برگزار شد.

احمد ترحمی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، قوت بخشیدن به نظام، که صاحبان اصلی آن مردم هستند را نقطه قوت مردم و سرزمین اسلامی دانست.

وی با توجه به رشد 200درصدی شهرستان یزد آمار قبل از انقلاب را 220 هزار و در سال 97 بیش از 656 هزار عنوان کرد.

ترحمی جمعیت روستایی قبل از انقلاب را 55 هزار نفر و در حال حاضر 45 هزار نفر اعلام کرد که شاهد مهاجرت از روستا به شهر بودیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیمه شدگان شهری افزون بر 143 هزار نفر هستند بیان داشت: پروانه بهره برداری از 51 پروانه قبل از انقلاب به 3 هزار و 291 پروانه در حال حاضر ارتقاء پیدا کرده که نشان از رشد به سوی صنعتی شدن را لحاظ می کند.

وی در ادامه افزود: اشتغال به بخش صنعت در سال 97 به یکصد هزار نفر رسیده که با سال های قبل از انقلاب 93 هزار و 700 نفر اختلاف دارد.

سرپرست فرمانداری استان از رشد 500 درصدی بیمه تامین اجتماعی خبر داد که افراد بیمه شده قبل از انقلاب 139 هزار نفر و در سال 97، 874 هزار و 366 نفر را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه 50 پروژه در استان یزد به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران افتتاح می شود افزود: این 50 پروژه سبب اشتغال 653 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم می شود.

ترحمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حوزه سیاسی از وظیفه اصلی فرمانداری به عنوان نماد حاکمیت است اظهار داشت: 31 حزب در شهرستان یزد و 48 تشکل و نهاد مردمی در حوزه های مختلف سیاسی، زیست محیطی، صنعتی، اجتماعی و اقتصادی فعالیت دارند.

وی با توجه به جهانی شدن استان یزد بیان داشت: جذب توریست و توجه به سایر قطب های توریستی می تواند پلی برای ارتقاء استان به یکی از محل های پرتردد گردشگری باشد و شاهد برطرف کردن نواقص و ارتقاء جایگاه استان به عنوان یزد جهانی با نگاه برنامه محور و توسعه محور و شهری مبتکر، خلاق و پیشرو در تمامی زمینه ها باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار