ساخت کارخانه کمپوست زباله غرب گیلان همکاری جمعی می طلبد

تالش (پانا) -فرماندار تالش با اشاره به عقب ماندگی عملیات ساخت کارخانه کمپوست زباله غرب گیلان در این شهرستان، فرمانداری ها، بخشداری ها و شهرداری های مربوطه را به همکاری بیشتر در این راستا فراخواند.

کد مطلب: ۸۸۹۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ساخت کارخانه کمپوست زباله غرب گیلان همکاری جمعی می طلبد

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی فرمانداری تالش؛ سید عیسی مهدوی در جلسه مدیریت پسماند شهرستان گفت: طرح کارخانه کمپوست زباله غرب گیلان از اواخر شوراهای اسلامی دوره گذشته، برای اجرا آماده و قراردادهای آن منعقد شد.
وی اظهار کرد: ساختمان یا سوله آن به سرمایه گذار مربوطه داده شد و به علت قرار داشتن در محدوده تحت حفاظت محیط زیست، ارزیابی های لازم به عمل آمد.
وی افزود: عمل نکردن کارفرما به تعهدات خود در قبال شهرداری از مشکلات و موانع این طرح است که باید مسئولان امر، آن را پیگیری کنند.
مهدوی ادامه داد: مسئولان مرتبط استانی جهت اجرای این طرح همکاری می کنند و یکی از راهکارهای رفع عقب ماندگی ساخت کارخانه، ‌واگذاری آن به شهرداری به صورت مشارکتی است.
به گزارش ایرنا فرماندار تالش در مهر ماه امسال از رفع نگرانی زیست محیطی محل کارخانه کمپوست پسماند غرب استان گیلان در این شهرستان، بدنبال پیگیری ها و اصلاحات انجام شده در آن خبر داده بود.
به گفته مهدوی این کارخانه به منظور بی اثرسازی و امحاء زباله شهرستان های تالش، آستارا، رضوانشهر و ماسال ساخته می شود و تاخیر بیش از حد در ساخت آن، هزینه های زیست محیطی جبران ناپذیری خواهد داشت.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان نیز پیشتر در تالش، تامین اعتبارات جداگانه، ترویج فرهنگ تفکیک و کاهش تولید پسماند و سرمایه گذاری در بازیافت آن را از راهکار رفع مشکل زباله در غرب این استان اعلام کرده بود.
هوشنگ عباسقلی زاده گفته بود که بخش زیاد زباله ها مربوط به روستاهاست و حجم آن با آموزش و فرهنگ سازی قابل کاهش است.
استان گیلان به سبب جاذبه های گردشگری کم نظیر و میزبانی میلیون ها گردشگر در سال، با انباشت زباله در برخی تفرجگاه ها و مناطق گردشگری مواجه است و جدی بودن این مشکل در غرب گیلان، نظر مسئولان را به ساخت کارخانه متمرکز کمپوست زباله در محدوده داوان تالش جلب کرده است.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار