در گفت و گو با پانا

کارگردان «ایده اصلی»: ضرباهنگ فیلم نقش موثری در جذب مخاطب دارد

تهران (پانا) –- آزیتا موگویی یکی از عوامل موثر در جذب مخاطب را ضرباهنگ فیلم‌ها می‌داند که سرعت آن به نوعی ضرورت زندگی پرشتاب امروز است.

کد مطلب: ۸۸۹۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
کارگردان «ایده اصلی»: ضرباهنگ فیلم نقش موثری در جذب مخاطب دارد

آزیتا موگویی کارگردانی است که امسال با دومین فیلم سینمایی خود «ایده اصلی» در جشنواره فیلم فجر در بخش مسابقه سینمای ایران حضور دارد. فیلمی که در لوکیشن‌هایی در اسپانیا ،جزیره کیش، کلن آلمان، قبرس و کانادا تصویربرداری شده است و بازیگرانی از ایران، کانادا، قبرس و اسپانیا در آن حضور دارند.

آزیتا موگویی، فعالیت در عرصه سینما را به عنوان منشی صحنه آغاز کرد و تا کنون در سمت‌هایی چون دستیار اول کارگردان، مدیر برنامه‌ریزی، طراح صحنه و لباس، نویسنده فیلمنامه، مدیر تولید و مجری‌طرح فعالیت داشته است. وی سال ۱۳۹۲ با ساخت فیلم «تراژدی» بر اساس فیلم‌نامه‌ای به قلم رضا کریمی دست به کارگردانی فیلم بلند زد که با موفقیت‌های بسیاری در ایران و خارج روبرو شد. این فیلم در سی و دومین جشنواره فیلم فجر بخش نگاه نو شرکت کرد و در تمامی رشته‌های فیلم‌های اول کاندید شد ولی در جلب مخاطب چندان چشمگیر نبوده است.

در فیلم «ایده اصلی» که موگویی علاوه بر کارگردانی تهیه‌کنندگی آن را هم به عهده دارد، بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مهرداد صدیقیان و شهباز نوشیر در نقش‌های اصلی بازی می‌کنند.

مانوس گاوراس، آندره آ ماچالکیدو، ایرینا مانژوسوا و واروارا لارمو بازیگران خارجی فیلم ایده اصلی هستند. بهزاد عبدی آهنگسازی و پرویز آبنار صداگذاری این فیلم را به عهده گرفتند.

موگویی در گفت‌وگویی با خبرنگار پانا با اشاره به اینکه فیلم دومش را با رویکردی جدید در جلب مخاطب ساخته است می‌گوید: همه فیلمسازان وقتی تصمیم به ساخت یک فیلم می‌گیرند هدفشان جلب مخاطب است. اصولا فیلم برای مخاطب ساخته می‌شود؛ فقط گاهی هدف‌گذاری مخاطب برای طیف خاصی است و گاهی هم هدف جذب مخاطب حداکثری است.

وی با اشاره به تلاش گروه «ایده اصلی» در مسیر جذب مخاطب گفت: من و گروهم همه تلاش‌مان را به کار بستیم تا فیلم جذابی بسازیم تا مورد توجه تماشاگر عام قرار گیرد.

نقش «لاله» چالش جذابی برای هانیه توسلی است

این کارگردان سینما یکی از شراطی اصلی آثار سینمایی برای جلب مخاطب حداکثری را ریتم فیلم عنوان کرد و گفت: به نظرم در این روزگار که حجم گسترده اطلاعات در کوتاهترین زمان ممکن منتقل می‌شود و ریتم زندگی پرشتاب شده، اگر فیلم‌ها هم ضرباهنگ سریعتری داشته باشند و در عین حال سوژه تازه‌ای داشته باشند و انتخاب بازیگران هم متناسب با نقش‌ها باشد و از همه مهم‌تر در فصل درستی هم اکران شود، می‌تواند به موفقیت فیلم بینجامد.

موگویی درباره انتخاب هانیه توسلی برای نقش «لاله» در «ایده اصلی» گفت: نقش لاله تفاوت بسیاری با خود هانیه دارد که هنوز هم همچنان یک دخترک صادق، پرانرژی و بامزه در وجودش هست. فکر می‌کنم چالش جذابی هم برای او و هم برای من بود.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار