حضور دانش آموزان دبیرستان فرزانگان دوره اول در مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد

یزد (پانا) - به منظور گرامیداشت هفته پویش ملی تغذیه سالم، دانش آموزان دبیرستان دخترانه فرزانگان دوره اول به سرپرستی معاون فن آوری و دبیر آموزشگاه و همچنین همراهی کارشناسان اداره استعدادهای درخشان در مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد حضور پیدا کردند.

کد مطلب: ۸۸۹۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش آموزان دبیرستان فرزانگان دوره اول در مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد

به گزارش پانا، به همت مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت و با همکاری اداره استعدادهای درخشان یزد تعداد 27 نفر از دانش آموزان پایه هفتم دبیرستان فرزانگان دوره اول به منظور چکاپ و افزایش آگاهی در مورد بیماری دیابت در این مرکز حضور یافتند.

طبق هماهنگی های انجام شده توسط دکتر سید محمدرضا آقایی، رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد، در ابتدا معاینه دندانپزشکی کلیه دانش آموزان انجام شد.

سپس دانش آموزان در سالن آمفی تاتر این مرکز جهت شرکت در جلسه سخنرانی پیرامون مبحث دیابت حضور پیدا کردند.

سمیه غلامی، پژوهشگر در زمینه غدد و متابولیسم، در مورد تعریف دیابت و انواع آن، عوامل خطر و راههای پیشگیری این بیماری با نمایش اسلاید مطالب مفیدی را به دانش آموزان ارائه دادند.

غلامی ضمن پاسخ به سوالات مطرح شده توسط دانش آموزان، در مورد BMI یا شاخص توده بدنی و روش های محاسبه وزن ایده آل نکاتی بیان کرد.

گفتنی است؛ شاخص توده بدنی BMI یکی از بهترین روش ها برای محاسبه وزن ایده آل است. محاسبه BMI کار بسیار ساده ای است و با دانستن اندازه قد و وزن می توان آن را محاسبه کرد.

اگر میخواهید میزان شاخص یا عدد توده بدنی خود را به صورت دستی اندازه گیری کنید فرمولی وجود دارد که می توانید برحسب آن این کار را انجام دهید. این مقیاس تقریبا دقیق می باشد و تنها به دو متغیر وزن و قد شما بستگی دارد. البته برای دقت بیشتر می‌توانیم سن و جنسیت را نیز در محاسبات لحاظ کنیم ولی با توجه به اینکه همین فرمول نیز دقت بالایی دارد، میتوانیم از دو متغیر سن و جنسیت چشم پوشی کنیم.

فرمول محاسبه شاخص حجم بدن ساده است و همانطور که گفته شد تنها به اعداد قد و وزن شما نیاز است.

فرمول اندازه گیری BMI :

عدد حجم توده بدن = (وزن بر حسب کیلوگرم) تقسیم بر (قد بر حسب متر به توان ۲)

به عنوان مثال اگر وزن شما ۷۰ کیلوگرم و قد شما ۱۸۰ سانتی‌متر باشد، محاسبات به این شکل انجام خواهد شد:

وزن = ۷۰ کیلوگرم

قد = ۱٬۸ متر به توان ۲ = ۳٬۲۴

شاخص حجم بدن = ۲۱٬۶۰


اگر نتیجه بین 18.5 و 24.9 باشد، یعنی وزن شما نسبت به قدتان ایده آل است. اگر نتیجه به دست آمده کمتر از 18.5 باشد، باشد، دچار کمبود وزن هستید. اگر شاخص توده بدن شما بین 25 و 29.9 باشد، دچار اضافه وزن هستید. اگر عدد به دست آمده بین 30 تا 35 باشد، اضافه وزن شما بیش از اندازه بوده و چاق محسوب می شوید.

اداره استعدادهای درخشان از همکاری صمیمانه دکتر سید محمدرضا آقایی، رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد تشکر و قدر دانی نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار