وزنه بردار ارومیه ای به اردوی تیم ملی دعوت شد

ارومیه(پانا)- رییس هیات وزنه برداری آذربایجان غربی گفت: 'علی میری' پس از کسب مقام نخست مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور به اردوی تیم ملی دعوت شد.

کد مطلب: ۸۸۹۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
وزنه بردار ارومیه ای به اردوی تیم ملی دعوت شد

شاهرخ پیری افزود: پس از برگزاری رقابت های قهرمانی بزرگسالان کشور و انتخابی تیم ملی به میزبانی شهرستان امیدیه، «محمدحسین برخواه» سرمربی تیم ملی پنج وزنه بردار را به اردوی تیم ملی فراخواند.

وی بیان کرد: «علی میری» ورزشکار دسته 89 کیلوگرم مدال طلای مجموع یک ضرب و 2 ضرب مسابقات قهرمانی بزرگسالان ایران و انتخابی تیم ملی را با ثبت رکورد 347 کیلوگرم بر گردن آویخت و مورد توجه کادر فنی تیم ملی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این وزنه بردار جوان ارومیه ای در حرکت یک ضرب با ثبت رکورد 152 کیلوگرم بر سکوی سوم ایستاد، ادامه داد: میری در حرکت 2 ضرب، وزنه 195 کیلوگرم را با اقتدار بالای سر برد و مدال طلای این دسته را بر گردن آویخت.

رییس هیات وزنه برداری آذربایجان غربی گفت: بر اساس اعلام فدراسیون، حافظ قشقایی از کرمانشاه، ابراهیم بهرامی از خوزستان، مسعود چترایی از اصفهان، علی میری از آذربایجان غربی و میلاد اورنگی از فارس 5 وزنه بردار برگزیده مسابقات قهرمانی کشور هستند که باید از 12 بهمن ماه خود را به کادر فنی تیم ملی معرفی کنند.
از میان این پنج وزنه بردار علی میری و مسعود چترایی در سال های اخیر در اردوهای تیم ملی حضور داشتند و با عملکرد مثبت خود بار دیگر به تیم ملی اضافه می شوند.

علی میری متولد 10 مرداد 1374 در شهر ارومیه است؛ این وزنه بردار ملی پوش دسته 85 کیلوگرم اواخر شهریور سال گذشته با مهار 361 کیلوگرم وزنه در مجموع یک و 2 ضرب مقام سوم مسابقات وزنه برداری ترکمنستان را به دست آورد.
میری آذر ماه سال گذشته در رقابت گروه A دسته 85 کیلوگرم در حرکت یک ضرب و 2 ضرب با مجموع وزنه 348 کیلوگرم در جایگاه هفتم جهان به میزبانی شهر «آناهیم ایالت کالیفرنیا آمریکا» قرار گرفت.

این وزنه بردار جوان ارومیه ای خرداد ماه 1394 در رقابتهای وزنه برداری جوانان جهان در لهستان موفق به کسب مدال نقره یک ضرب ، طلای 2 ضرب و نقره مجموع هر 2 حرکت شد و با ثبت رکورد 332 کیلوگرم بر سکوی نایب قهرمانی دسته 77 کیلوگرم جوانان جهان ایستاد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار