سرنشینان 10 خودرو در مهاباد از برف و کولاک نجات یافتند

ارومیه(پانا)- مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد گفت: سرنشینان 10 دستگاه خودرو با تلاش راهداران در گردنه های «قره بلاغ» و «زمزیران» این شهرستان از برف و کولاک نجات یافتند.

کد مطلب: ۸۸۹۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
سرنشینان 10 خودرو در مهاباد از برف و کولاک نجات یافتند

کریم عبدالله پور افزود: شب گذشته بارش سنگین برف در گردنه های این شهرستان باعث غافلگیری رانندگان شد و ماموران راهداری سرنشینان این خودروها را از برف و کولاک نجات دادند.

وی اضافه کرد: چند دستگاه خودرو سنگین و تریلی کشنده نیز در گردنه زمزیران متوقف و از مسیر خود منحرف شده بودند که با دستگاه های سنگین راهداری به مسیر اصلی منتقل شدند.

عبدالله پور اعلام کرد: هم اکنون ارتفاع برف در گردنه زمزیران در محور مهاباد - سردشت به بیش از 40 سانتی متر رسیده که به دلیل کولاک شدیدی که در این محور وجود دارد تردد خودروها به کندی در جریان است.

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد گفت: ماموران راهداری تاکنون 2 بار این محور را برفروبی و نمک پاشی کرده و سرنشینان چندین دستگاه خودرو سبک و سنگین را نیز از برف و کولاک نجات دادند.
عبدالله پور اظهار داشت: در گردنه قره بلاغ در مسیر مهاباد - بوکان نیز بارش برف و کولاک باعث کندی تردد خودروها شده است و ماموران راهداری مشغول برف روبی و نمک پاشی این مسیر هستند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد از رانندگان خواست هنگام تردد در این محورها ضمن استفاده از زنجیر چرخ و تجهیز خودرو خود با وسایل گرمایشی و سوخت اضافی، با احتیاط کامل حرکت کنند و قبل از سفر با شماره تلفن های 42224500، 422223600 و 2-42224501 راهداری مهاباد از وضعیت جاده های این شهرستان مطلع شوند.

وی یادآور شد: با وجود بارش برف سنگین در مناطق کوهستانی مهاباد، هم اکنون تردد در تمامی محورهای شهری و روستایی این شهرستان برقرار است.
وی با اشاره به حضور شبانه روزی راهداران در راهدارخانه های این شهرستان، افزود: چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی ( گردنه زمزیران) و آفان در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه قره بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) به همراه راهدارخانه مرکزی در مهاباد فعال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار