80 درصد صادرات آذربایجان غربی از طریق «تمرچین» انجام می شود

ارومیه(پانا)- مدیرکل گمرک تمرچین پیرانشهر گفت: تمرچین از اصلی ترین گذرگاه های مرزی بین ایران و عراق محسوب می شود و حدود 80 درصد صادرات آذربایجان غربی از طریق این گمرک انجام می شود.

کد مطلب: ۸۸۹۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
80 درصد صادرات آذربایجان غربی از طریق «تمرچین» انجام می شود

مرحمت سلیمان نژاد در جلسه کارگروه مبادلات مرزی این شهرستان با تاکید بر اینکه گمرک تمرچین به صورت 24 ساعته فعال است، افزود: حجم کالاهای صادراتی از طریق این گمرک در سال جاری به 764 هزار و 401 تن رسیده است.

وی ارزش کالاهای صادراتی را 559 میلیون دلار عنوان کرد و اظهار داشت: ارزش کالاهای صادراتی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3.47 برابر شده است.
وی اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، مصنوعات فلزی و پلاستیکی، لبنیات، کیک و کلوچه، میلگرد و کاشی بوده است.


مدیرکل گمرک تمرچین به تسهیل عملیات های گمرکی برای تجار هم اشاره کرد و ادامه داد: در سال جاری ترانزیت کالا از طریق این مرز نیز افزایش چشمگیری داشته و 373 هزار و 761 تن کالا به ارزش یک میلیارد و 363 میلیون دلار از طریق این گمرک ترانزیت شده است.

مدیرکل گمرک تمرچین پیرانشهر در خصوص آمار تردد از طریق این گمرک نیز افزود: در سال جاری 616 هزار و 988 نفر از طریق این گمرک بین ایران و اقلیم کردستان تردد کردند که رشد 75 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

«سلیمان نژاد» اضافه کرد: در این مدت 136 هزار و 26 دستگاه خودرو سبک و سنگین شامل کامیون، تریلی و سواری از طریق این گمرک تردد کرد.
گمرک تمرچین پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و طی سال های اخیر با توجه به بازار مصرفی عراق، به یکی از مبادی اصلی صادرات محصولات ایرانی تبدیل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار