معاون استاندار :

تولید محتوای مبتنی بر ایثار اجتماعی در فضای مجازی ضروری است

ارومیه(پانا)- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: تولید محتوای مبتنی بر ایثار اجتماعی در فضای مجازی ضروری است و دستگاه های دخیل از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص باید وارد عمل شوند.

کد مطلب: ۸۸۹۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
تولید محتوای مبتنی بر ایثار اجتماعی در فضای مجازی ضروری است

علی مصطفوی در جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آذربایجان غربی افزود: دستگاه های مسوول باید اهتمام بیشتری در این حوزه داشته باشند و مقوله ایثار اجتماعی را مد نظر قرار دهند.

وی اضافه کرد: موضوع ایثار اجتماعی، امری جدی است و دانشگاه ها با ورود مطلوب به این حوزه می توانند نتایج پایان نامه های خود را برای اجرا در اختیار این شورا قرار دهند.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری جلسات این شورا، تقسیم وظایف بین دستگاه ها بوده که می توان از این جلسات در راستای اثرگذاری برای کاهش آسیب های اجتماعی بهره برد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: باید مصادیق ایثار اجتماعی در سطوح و محیط های مختلف احصا شود تا با قدرت در این حوزه ورود کرد.

مصطفوی گفت: آموزش در مدارس در حوزه ایثار و شهادت ضروری است و هرگونه برنامه ریزی در این حوزه اثرهای مثبتی برای دانش آموزان دارد.

وی یکی دیگر از عوامل اثرگذار در این حوزه را تشریح موضوع ایثار و شهادت در محافل و مجالس و سخنرانی در منابر و مساجد دانست و افزود: به کار گیری ظرفیت سازمان های مردم نهاد، دخیل کردن مردم در حوزه ایثار و شهادت، تخصیص یک درصدی اعتبارهای فرهنگی در این حوزه و صیانت از ایثارگران از دیگر رویکردهای مهم در راستای اثرگذاری بیشتر حوزه ایثار و شهادت است.

وی بر حضور تمامی دستگاه های اجرایی در برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: استکبار جهانی همواره در حال تهدید ایران است ولی تمامی ملت ایران و مدیران باید برای برهم زدن رویای دشمنان تلاش کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی نیز در این جلسه بیان کرد: در حوزه ایثار و شهادت دستگاه های مختلف با قدرت و با محتوا ورود کرده و در راستای شناساندن معارف ایثار و شهادت تلاش می کنند.

مهدی فعال با انتقاد از عملکرد نامناسب در جمع آوری آثار شهدا و ایثارگران اضافه کرد: تاکنون 150 هزار برگ و نسخه از آثار شهدا و ایثارگران جمع آوری و تنها 10 درصد آن تبدیل به محصولات فرهنگی شده است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بحث ایثار و شهادت و رسیدگی به خانواده شهدا و ایثارگران وظیفه ای همگانی است، گفت: تمامی دستگاه ها باید متناسب با وظایف در این حوزه ورود پیدا کنند.

وی بیان کرد: مهمترین و اصلی ترین دغدغه حوزه ایثارگران اشتغال است و صدها نفر از خانواده ایثارگران استان جزو بیکاران به شمار می روند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی ادامه داد: بحث ایثار اجتماعی یک مقوله ای جدی است که تازه مطرح شده و یکی از الزامات جامعه امروز است.

وی بیان کرد: همدردی معلمان با دانش آموزان مستضعف و آسیب پذیر، اهدای عضو، جوانمردی، گذشت، افزایش سعه صدر، قدرت تحمل و آستانه صبر از جمله مصادیق ایثار اجتماعی به شمار می رود.

فعال اضافه کرد: رسانه ها نقش اساسی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه ایثار اجتماعی دارند و باید از ظرفیت این ابزار قدرتمند بهره ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار