دادستان تهران خبر داد:

تشدید نظارت بر فروشگاه‌های عرضه گوشت

تهران (پانا) - دادستان تهران از تشدید نظارت‌ها درباره نحوه توزیع گوشت خبر داد و گفت تیم‌های متشکل از چند نهاد از جمله تعزیرات و دادستانی سرکشی به فروشگاه‌ها را آغاز کردند. 

کد مطلب: ۸۸۹۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تشدید نظارت بر فروشگاه‌های عرضه گوشت

عباس جعفری دولت آبادی در گفت‌وگو با رادیو تهران گرانی را تضییع حقوق مردم عنوان کرد و گفت: پس از واکنش رئیس قوه قضائیه، دستورالعمل‌هایی به دادستان‌ها ابلاغ شد. البته در قیمت‌گذاری دخالت نداریم و سازمان حمایت از مصرف کننده و تنظیم بازار در این رابطه نقش دارند اما توزیع مشکلاتی وجود دارد که در این بخش ما به حد خواستار شدیم که نهادهای دولتی در توزیع مشکلات را حل کنند که مردم در صف‌های طولانی نایستند.

دادستان تهران با بیان اینکه نظارت در حوزه توزیع گوشت و مرغ کمتر انجام می‌شود، گفت: تیم‌های متشکل از چند نهاد از جمله تعزیرات و دادستانی سرکشی به فروشگاه‌ها را آغاز کردند. در نظارت بر فروشگاه‌ها شاهد احتکار گوشت بودیم و برخی نهادها گوشت را برای کارکنان خود انبار کرده بودند.

وی درباره حکم یکی‌از فعالان رسانه‌ای و ممنوع‌الخروجی وی گفت: در این زمینه شاکی خصوصی هم وجود دارد. پرونده اطلاع‌رسانی این فرد مفتوح است و حکم اخیر ربطی به این پرونده ندارد و در پرونده‌ای که حکم صادر شده، شاکی خصوصی وجود دارد و به خاطر افشاگری نبوده است. این فرد همان کاری که در شهرداری کرده است در رابطه با ساخت و ساز در لواسان هم آغاز کرده است.

جعفری دولت‌آبادی افزود: نشر اکاذیب و افترا دو جرمی است که شاکی خصوصی می‌تواند آن را تعقیب کند بنابراین بین افترا و افشاگری تفاوتی وجود دارد.

دادستان تهران درباره حصر توضیح داد: اطلاع‌رسانی با ما نیست اما اصل حصر فعلا برقرار است.

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به پرونده برادر جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری نیز گفت: تحقیقات این پرونده به طور مفصل انجام و به کارشناسی رفته است، بخشی از این پرونده به بانک گردشگری بر می گردد.

وی درباره آخرین وضع پرونده سکه ثامن نیز گفت: اموال زیادی از متهمان کشف شده است، ۶ دستگاه خوردور به مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون، دو واحد تجاری و اداری به اندازه ۱۰ میلیارد و ۷۰ سکه کشف شده است. پولی در ترکیه وجود دارد که به دنبال آن هستیم. در این پرونده ۳۲۰۰شاکی وجود دارد و پرونده ۲۹۰ جلد شده است. همسر متهم با قرار وثیقه آزاد شده است و امید است ظرف یک تا دو ماه آینده این پرونده به نتیجه برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار