مشارکت بیش از 209هزار دانش آموز آذربایجان غربی در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای

ارومیه(پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان از اجرای المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در مدارس سراسر استان با حضور 209هزار و 610 دانش آموز خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۹۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت بیش از 209هزار دانش آموز آذربایجان غربی در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای

جلسه شورای ورزش دانش آموزی استان با حضور معاون دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

ولی حسینی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رویکرد تربیتی دارد و تربیت زیستی و تربیت بدنی یکی از شش ساحتهای اصلی این سند است.

وی گفت: تدارک فرصت‌های مشارکت برای عموم دانش آموزان در برنامه های درس تربیت بدنی و فعالیت های مکمل با رویکردهای مدرسه محوری و دانش آموز مداری، مشارکت دهی در راستای پرورش انسانهای طراز سند تحول بنیادین ماموریت دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش می باشد.

حسینی از کسب رتبه برتر معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت در جشنواره شهید رجایی خبر داد و افزود: معاونت‌ تربیت‌بدنی و سلامت به عنوان رتبه اول با کسب نمره کامل در شاخص‌های بررسی شده، رشد مثبت نسبت به سال قبل و بیشترین تاثیر در کسب رتبه اول وزارت آموزش و پرورش در شاخص‌های اختصاصی را بدست آورد.

وی ادامه داد: سرانه ورزشی سرپوشیده مدارس کشور در حال حاضر 28سانتی متر مربع می باشد در حالیکه سرانه ورزشی سرپوشیده مدارس فعلی استان آذربایجان غربی در قالب 101 سالن در حدود 13سانتی متر مربع می باشد که در بین 32 استان جزء چهار استان آخر از نظر سرانه فضای ورزشی و در رتبه 28 می باشد .

این مقام مسئول گفت: تعداد 4باب فضای روباز ورزشی استان با مساحت 14هزار 168 متر مربع فعال می باشد.

حسینی افزود: احداث 7 باب چمن مصنوعی در سطح مدارس استان با اعتبار بالغ بر 10میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی محقق شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همچنین از افتتاح قریب الوقوع 6 باب سالن ورزشی به متراژ 3هزار و 534 متر مربع در مناطق خوی، نقده، ناحیه دو ارومیه، مهاباد ، میاندوآب و تکاب خبر داد.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی 98-97 با توجه به افزایش تعداد 823 کلاس درس تربیت بدنی «1646 ساعت درس تربیت بدنی» در پایه دوازدهم نیاز به 105 دبیردرس تربیت بدنی قابل لمس می باشد.

حسینی ادامه داد: در مقطع دوراول و دوم ابتدایی با وجود 25هزار ساعت درس تربیت بدنی آموزش و پرورش استان تنها 11هزار ساعت درس تربیت بدنی را با تعداد 458 آموزگار درس تربیت بدنی پوشش داده شد و با کمبود نیرو در حدود 583 آموزگار درس تربیت بدنی « 14هزار ساعت » در سال جاری مواجه هستیم.

وی از اجرای المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در مدارس سراسر استان با حضور 209هزار و 610 دانش آموز خبر داد و افزود: طرح حیاط پویا نیز با مشارکت 1203 آموزشگاه در مدارس سطح استان در حال اجراست.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: در سالتحصیلی جاری، 576 کانون ورزشی درون مدرسه ای در سطح استان فعال می باشد.

وی اضافه کرد: توانمند سازی آموزگاران غیر درس تربیت بدنی و مدیران مدارس به تعداد3هزار و 220 و اجرای ورزش صبحگاهی در بیش از 1456 آموزشگاه استان از دیگر اقدامات این معاونت می باشد.

مسعود حاجعلی لو معاون دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ورزش باید در بین عموم جامعه تسری یابد و تقویت بنیادی ورزش دانش آموزی ضروری است.

وی با بیان اینکه ساعت درس تربیت بدنی برای سلامتی دانش آموزان کافی نیست؛ اذعان کرد: فناوری های نو تهدیدی برای سلامت دانش آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار