وعده وزیر آموزش و پرورش تایید شد

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی: مجوز استخدام دانشجومعلمان را به رسمی-آزمایشی تغییر می‌دهیم

تهران (پانا)- رئیس سازمان امور استخدامی و اداری کشور تایید کرد که به دلیل تعهد وزارت آموزش و پرورش به دانشجومعلمان دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی، این سازمان از اختیاراتش استفاده می‌کند و قرارداد دانشجومعلمان به صورت رسمی آزمایشی خواهد بود.

کد مطلب: ۸۸۹۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی: مجوز استخدام دانشجومعلمان را به رسمی-آزمایشی تغییر می‌دهیم

جمشید انصاری به پانا گفت: «قرارداد کاری مشاغلی که حاکمیتی نیست به صورت پیمانی بسته می‌شود و در شغل‌های حاکمیتی قرارداد به صورت رسمی ـ آزمایشی منعقد می‌شود. شغل معلمی به دلیل اینکه حاکمیتی محسوب می‌شود بعد از دوره پیمانی تبدیل به رسمی آزمایشی می‌شود.»

او ادامه داد: «مجوزی که ما برای وزارت آموزش و پرورش برای جذب 35 هزار نفر دانشجومعلم صادر کرده بودیم به همین قاعده مجوز پیمانی بود اما مسئولان آموزش و پرورش وقتی دفترچه آزمون را منتشر کردند در قسمتی که جزئیات دفترچه تنظیم می‌شود قید کردند دانشجومعلمان به صورت رسمی آزمایشی استخدام می‌شوند. طبعاً این مساله یک توقعی در بین دانشجو معلمان ایجاد کرد. به همین ترتیب آموزش و پرورش بخشی از دولت محسوب می‌شود و طبیعتاً حرف آموزش و پرورش حرف دولت است و این مسئله توقعی از دولت برای دانشجو معلمان ایجاد می‌کند.»

او به مذاکره وزیر آموزش و پرورش برای حل این مساله اشاره کرد و گفت: «وزیر آموزش و پرورش دیروز صبح این موضوع را با بنده مطرح کردند و گفتند که چنین اتفاقی در هنگام صدور دفترچه رخ داده است. من به ایشان گفتم که ما اختیاراتی داریم که تصمیم بگیریم افرادی را از ابتدا به صورت رسمی آزمایشی استخدام کنیم و برای حل این مشکل و دغدغه دانشجو معلمان از این اختیارات استفاده می‌کنیم و مجوز پیمانی را به رسمی آزمایشی تغییر می‌دهیم. بر مبنای همین قولی که من به وزیر آموزش و پرورش دادم، آقای بطحایی نیز به دانشجو معلمان اعلام کرد که قراردادهای آن‌ها از ابتدا به صورت رسمی آزمایشی منعقد می‌‌شود، حرف ایشان کاملاً دقیق است و ما حتما این کار را انجام خواهیم داد.»

او ادامه داد: «استخدام‌ها معمولا به صورت پیمانی است سال پیش نیز استخدام‌های آموزش و پرورش به صورت پیمانی منعقد شد، 18 هزار نفر نیرویی که آموزش و پرورش سال گذشته استخدام کرد همگی به صورت پیمانی بودند، اما دوستان در دفترچه امسال عبارت رسمی آزمایشی را درج کردند. البته به طور کل فرقی در نوع قرارداد وجود ندارد و قرارداد همه دانشجو معلمان قبل از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه رسمی آزمایشی می‌شود و هیچ تفاوتی نیز بین حقوق رسمی آزمایشی و پیمانی وجود ندارد، به نظر می‌رسد بخشی از وزارتخانه در جریان این نوع مجوز نبوده است و آگهی مربوط به پذیرش دانشجو معلمان به صورت رسمی آزمایشی منتشر شده است، به دلیل این که آن آگهی مربوط به وزارتخانه آموزش و پرورش است و تعهد وزارت آموزش و پرورش تعهد دولت است ما بعنوان دستگاه ستادی دولت کمک کردیم تا این مشکل برطرف شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار