در حال به روز رسانی؛

طوفان و سیل استان ایلام را در بر گرفت

ایلام (پانا) - سامانه بارشی فعال که از روز گذشته آسمان استان ایلام را فرا گرفته بود به اوج خود رسیده است.

کد مطلب: ۸۸۹۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
طوفان و سیل استان ایلام را در بر گرفت

سامانه بارشی فعال که از روز گذشته آسمان استان ایلام را فرا گرفته بود به اوج خود رسیده است. شدت بارش ها در برخی مناطق مشکلاتی را نیز به وجود اورده است بخصوص آنکه این بارش ها همراه با طوفان است. پلیس راه استان به رانندگان توصیه کرده تا دقت کافی را در هنگام رانندگی داتشه باشند.

به علت بارش شدید باران، محور ایلام به مهران قبل از پل کنجانچم به علت ریزش کوه، هردو لاین آن مسدود شده و در حال حاضر تردد از شانه خاکی به صورت کاملاً محتاطانه صورت می‌گیرد که می‌طلبد رانندگان در تردد از این مسیر ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی با صبر و حوصله تردد کنند.

طوفان برق برخی مناطق شهر ایلام را قطع کرد.

این در حالی است که طوفان برق برخی مناطق شهر ایلام را قطع کرده است.

طوفان و سیل در ایلام برق برخی مناطق شهری را با قطعی مواجه کرده است، هم اکنون برق مناطق مرکزی شهر از جمله بخشی از خیابان تختی، سعدی و خیابان منتهی به بیمارستان امام خمینی (ره) قطع شده است.

بارش ها و طوفان در این ساعت از شب در اوج فعالیت خود قرار دارد.

قطع برخی راه های مواصلاتی

علاوه بر این محور میمه به آبدانان حد فاصله روستای گوراب بالا تا روستای انجیره به علت حجم بالای بالای ریزش های جوی تا صبح (۹ بهمن) مسدود اعلام شده است.

پلیس راه از رانندگان خواسته از محور جایگزین ایلام دره شهر آبدانان تردد کنند.

همچنین لحظاتی پیش به علت شدت بارش باران، مسیر فرعی هلیلان (جزمان) به علت بارش باران از دو دهنه پل موجود، پل بتنی تخریب شده و آب از روی پل فلزی سرریز کرده است. تا اطلاع بعدی تردد امکان پذیر نمی باشد.

اطلاعیه راهداری استان

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به بارش شدید و مستمر باران از روز گذشته تاکنون، شاهد ریزش مصالح و ترانشه در سطح راههای های استان می باشیم که عوامل راهداری در حال انجام عملیات پاکسازی و جمع آوری مصالح می باشد.

لذا از رانندگان محترم تقاضا می شود جانب احتیاط لازم را داشته باشند.

ضمنا به اطلاع می رساند: در گردنه کبیرکوه به علت مه گرفتگی شدید شعاع دید در این محور بسیار پایین می باشد و لازم است رانندگان با رعایت فاصله طولی مناسب و استفاده از چراغ های مه شکن در این محور تردد نمایند.

خطر وقوع سیل در چند روستای سیروان

همچنین در اثر بارش شدید باران، روستاهای چشمه خزانه، چشمه شاهی و هیوند با مشکل آبگرفتگی منازل مواجه شدند.

فرماندار سیروان با اشاره به بازدید میدانی از این روستاها، افزود: گل و لای و آب وارد شده به تعدادی از منازل این روستاها خارج شده و تعدادی از منازل نیز که در معرض خطر قرار داشتند به طور کامل تخلیه شده و در مناطق امن اسکان داده شدند.

فرماندار سیروان اظهار داشت: با توجه به شدت بارندگی اولویت اصلی نجات جان شهروندان و محافظت از احشام است و منازلی که در خطر باشند در سریع ترین زمان تخلیه می شوند.

رحیمی مقدم تاکید کرد: تمامی نیروهای امدادی و خدماتی شهرستان تا پایان بارندگی در آماده باش هستند و شهروندان می توانند در صورت بروز هرگونه مشکل با نیروهای امدادی تماس بگیرند.

تکذیب تخلیه روستاهای حاشیه سد سیمره

علی اکبر شفیع زاده فرماندار دره شهر نیز گفت: تاکنون مورد حادی در هیچکدام از روستاها و سطح شهر مشاهده نشده است.
وی تصریح کرد: در برخی روستاها به دلیل بارش سنگین باران شکستگی لوله های آب گزارش شده که با حضور کارکنان شرکت آبفار در حال رفع است.
فرماندار دره شهر تاکید کرد: نازک کاری دیوار و سقف برخی منازل نیز به دلیل همجواری با تپه ها و کوه ها دچار رطوبت زدگی شده که این موضوع در حال بررسی است.
شفیع زاده افزود: گل و لای به چند منزل نیز در پایین دست ارمو نفوذ کرده که تیم های ستاد درحال رفع مشکل بوده و اگر نیاز به تخلیه باشد همکاری کامل صورت می گیرد.
وی بیان داشت: تخلیه روستاهای حاشیه سیمره نیز شایعه بوده و آرامش بر شهرستان حاکم است.
فرماندار دره شهر افزود: تیمهای ستاد تمامی روستاها و سطح شهر را پایش می کنند و با همکاری مسئولان خروجی سد سیمره نیز به نصف کاهش یافته است.
وی گفت: مردم ضمن حفظ آرامش به شایعات توجه نکنند و اخبار را از طریق رسانه های معتبر پیگیری کنند.

فعالیت عادی مدارس و ادارت طی روز سه شنبه

سعید کریمیان مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام نیز گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش بارندگی طی ساعات آینده و فردا، لذا دستور کار تعطیلی مدارس استان در شورای مدیریت بحران قرار نخواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار