با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی

یادواره شهدای فرهنگی، دانش آموز و مدافع حرم آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد برگزار شد

مشهد (پانا) - با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، برخی از مسئولین استانی و همچنین جمعی از خانواده معزز شهدا و ایثارگران یادواره شهدای فرهنگی، دانش آموز و مدافع حرم استان به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد در تالار تربیت برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۹۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
یادواره شهدای فرهنگی، دانش آموز و مدافع حرم آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد برگزار شد

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم و یاد و خاطره همه شهدای عزیز انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم را گرامی می داریم.

خدابنده افزود: نسل جوان ما نیازمند الگوهای عملی و رفتاری است و شهدای والامقام که امنیت و استقلال کشور را حفظ نموده اند بهترین و برترین الگو محسوب می شوند و وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت است که سیره شهدا را مطرح کند و این الگوها را به دانش آموزان معرفی نماید ضمن اینکه از همه جوانان، نوجوانان و دانش آموزان تقاضا دارم حتما سیره و زندگی نامه شهدا را مطالعه کنند و قطعا نکات بسیار خوبی از این زندگی نامه ها و وصیت نامه ها نصیب آن ها خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش استان بحث توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت است و در همین راستا بیش از 40 یادواره در سطح استان بصورت اداری و متمرکز و نیز ده ها یادواره در مدارس برگزار شده است.

خدابنده اظهار کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران در منطقه ای پرحاشیه و ناامن واقع شده که به دلیل وضعیت استراتژیک و همچنین برخورداری از منابع طبیعی و خدادادی فراوان از گذشته مورد توجه ابر قدرت ها بوده است و در این چهل سال کشورهای استکبارگر مشکلات و تحریم های فراوانی برای ما ایجاد کرده اند اما با جان فشانی شهدای گرانقدر، ایثارگری جانبازان سرافراز، اتحاد و همبستگی مردم و زحمات مسئولین نظام خوشبختانه می بینیم که امن ترین کشور منطقه هستیم و این امنیت نه تنها در مرزهای سرزمین خود بوده، بلکه هزاران کیلومتر بعد از مرزهای جغرافیای ایران نیز قابل مشاهده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: این مهم در درجه اول به برکت خون شهدا و با ایثارگری جانبازان و رزمندگان محقق شده و اگر مقاومت مردانه این عزیزان در طول هشت سال دفاع مقدس و همچنین در دوران مقاومت در کشورهای سوریه و عراق نبود قطعا بدانید که ما هم شرایطی مانند سوریه، عراق و افغانستان را داشتیم.

وی در ادامه به دستاوردهای علمی و فناوری دوران پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: از لحاظ پیشرفت و رشد علمی در بین 19 کشور برتر جهان قرار داریم، در فنآوری نانو در بین چهار کشور برتر دنیا هستیم، در مسائل امنیتی و نظامی جزء کشورهای برتر دنیا محسوب می شویم و همگی این توفیقات به همت و تلاش شهدای گرانقدر، جانبازان سربلند و ایستادگی، مقاومت و اتحاد مردم بدست آمده است.

خدابنده در پایان خاطر نشان کرد: برای اینکه یاد و خاطره شهدا و فرهنگ شهادت در بین جوانان زنده بماند، نیازمند برگزاری چنین یادواره ها و مراسماتی هستیم و تا زمانی که ظلم و ستم باشد در باغ شهادت باز است.

قابل ذکر است در ابتدای این مراسم محسن روحانی نیا رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد با اشاره به آیه شریفه 111 سوره مبارکه توبه گفت: شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم و وطن جایگاه بلند و رفیعی نزد پروردگار دارند زیرا آن ها با خداوند معامله کرده اند و این موضوع چقدر زیباست.

روحانی نیا افزود: دانش آموزان ما که نسل چهارم و پنجم انقلاب هستند باید در این یادواره ها و مراسم حضور پیدا کنند و با فرهنگ شهادت، ایثارگری و فداکاری آشنا گردند.

روحانی نیا در خاتمه گفت: آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد با داشتن 10 مدرسه شاهد از بیشترین مدارس شاهد در سطح استان برخوردار است و قریب به 3 هزار و 225 دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل می باشند.

شایان ذکر است در انتهای این مراسم از خانواده شهدای فرهنگی، دانش آموز و مدافع حرم تجلیل به عمل آمد.

به اشتراک بگذار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار