برگزاری محفل انس با قرآن کریم در روستای صندل آباد شهرستان بجنورد

بجنورد (پانا) -در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، محفل انس با قرآن کریم با حضور جمع کثیری از نمازگزاران و علاقمندان به آخرین کتاب آسمانی در حسینیه فاطمة الزهراء (س) روستای صندل آباد شهرستان بجنورد برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۸۹۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری محفل انس با قرآن کریم در روستای صندل آباد شهرستان بجنورد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد در این محفل معنوی با اشاره به روایتی از حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: ای شیعیان و ای کسانی که من را دوست دارید اگر عبادت تان را خالص به محضر خداوند اعطاء نمایید خداوند هم بهترین مصلحت را برای تان در نظر خواهد گرفت.

حجت الاسلام ناصر هدایتی افزود:ساخت مسجد، برپایی محفل انس با قرآن کریم، انجام کار خیر، رساندن منفعت به دیگران، گرفتن دست نیازمندان، انجام کارهای درست، احترام به پدر و مادر و بزرگان و به کسی آزار نرساندن و... همگی از مصادیق عبادت هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه روستای صندل آباد جزو یکی از شش منطقه ویژه در نظر گرفته شده جهت انجام کارهای فرهنگی در شهرستان بجنورد است اظهار داشت:امیدواریم با همت اهالی با صفای این روستا و با همکاری مشترک وزارت کشور و سازمان تبلیغات اسلامی با اجرای این طرح و با برگراری برنامه های فرهنگی و کلاس های آموزشی شاهد مقابله با آسیب های اجتماعی در این منطقه شویم.

هدایتی افزود: می توان با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، سپاه حضرت جوادالائمه (ع)، کانون مساجد و تمام نهادهای فرهنگی استان، این منطقه را از محرومیت خارج ساخت و با تربیت صحیح افراد در مسجد، انسان های تاثیرگذاری را به جامعه تحویل داد.

رئیس اداره تبلیغات شهرستان بجنورد در پایان گفت: مدیون مسجد و نمازی که در آن اقامه می نماییم هستیم و همه ما باید بچه ها را به سمت مسجد تشویق کرده تا آنان با حضور در این مکان مقدس کارهای نیک را فرابگیرند.

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) روستای صندل آباد شهرستان بجنورد نیز با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار (ع) در این محفل آسمانی گفت: هر چیزی زیور و زیبایی دارد و زیبایی قرآن به صوت زیبا، خوش و نیکوی آن است و چون قرآن زیباست باید آن را با صدای نیکو زیباتر کرد.

حجت الاسلام هادی یزدانی با بیان اینکه ان شاء الله بتوانیم از این محافل معنوی بیشتر داشته باشیم افزود:اُنس یعنی مونس و همدم، یعنی قرآن مونس و همدم ما است یعنی با هر خوشی و گرفتاریی که داریم باید به سمت قرآن آمده و با قرآن زندگی نموده و از قرآن صحبت کرده و به آن عمل نماییم.

وی با اشاره به اینکه با قرآن، صبح و ظهر و شب انس گرفته و هنگام راه رفتن هم می شود ذکر قرآن بر زبان جاری باشد اظهار داشت: همه خانواده ها دغدغه فرزندان خود را دارند و دوست دارند که آنان در یک محل مورد اطمینان مثل مسجد که محل دیانت، فرهنگ و سیاست است باشند و هر زمان که در مسجد حاضر می شوند خیالتان راحت است و خیلی خوشحال هستید که از کوچه ها جمع شده اند.

این محفل قرآنی به یاد شهیدان گرانقدر این روستا سردار مسلم رحمتی، پاسداران حسین امانی، حسن خاک نژاد، محمد یاران، سرباز ان گل حسن ابراهیمی، احمد پور ولی، عقیل علی نیا، مهدی عوض پور، دانشجو محمود الهی و جانباز زنده یاد ابراهیم کریم زاده برگزار گردید.

در این محفل معنوی اسماعیل نیک فهم از قاریان حائز رتبه اول کشور، هادی اسماعیل زاده از حافظان کل قرآن مجید، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و دارای رتبه اول کشور، ابوالفضل دامود از قاریان نوجوان و ممتاز شهرستان شیروان و حامد حیدری مدیر خانه قرآن صاحب الزمان (عج) و از قاریان برجسته روستای صندل آباد آیاتی از کلام الهی را تلاوت نمودند.

برگزاری مسابقه قرآنی و اهدای هدایا به آقایان غلامرضا امانی، صاحب اختیار الهیان، محمد علی باغبانی، اسماعیل پهلوان، حسین جعفری، ابوالفضل حاتمی، مهدی حسن زاده، حاج ابراهیم حیدری، حسن حیدری، محمد حیدری، علی خاکشور، حسن رشیدی، جواد رمضان پور، علی اکبر شاکری، حسن علی پور، حسین علی پور، محمد علیزاده، ابوالفضل کاظمی، ایوب محمدی، عباس محمدی و حسین ندیمی از دیگر برنامه های این محفل قرآنی بود.

در این محفل قرآنی امین درتومی معاون توسعه و شبکه کانون های مساجد استان، باغانی مسئول امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان، سید رضا هاشمی کارشناس اعزام اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد حضور داشتند.

لازم به یادآوری می باشد که این محفل قرآنی با همکاری و مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی استان، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، اعضای محترم شورای اسلامی، دهیاری، هیات امناء، بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج مسجد، مدیر و اعضای خانه قرآن صاحب الزمان (عج) روستای صندل آباد برگزار گردید.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار