معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز در نشست خبری با رسانه ها:

همایش بین المللی زبان بستری برای افزایش توانمندی دبیران زبان انگلیسی

ارائه ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش LDP

اهواز (پانا)- معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز در نشست خبری ویژه همایش بین المللی زبان، گفتمان و منظور شناسی  (LDP) اظهار کرد: بیش از 70 درصد پذیرفته شدگان دوره دکتریPHD  را دبیران زبان انگلیسی تشکیل می دهند و این همایش فرصتی برای افزایش توانمندی و صلاحیت های حرفه ای در آنان است.

کد مطلب: ۸۸۹۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
همایش بین المللی زبان بستری برای افزایش توانمندی دبیران زبان انگلیسی

علیرضا جلیلی فر صبح امروز دوشنبه 8 بهمن ماه 97 در نشست خبری با رسانه ها با بیان اینکه این همایش سه روزه از 10 تا 12 بهمن ماه در اهواز برگزار می شود، گفت: 394 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که پس از داوری 186 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته اند که در همایش ارائه می شوند.

اوبا بیان اینکه این همایش با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز و انجمن معلمان زبان انگلیسی استان خوزستان برگزار می شود، گفت: بیشترین مقالات ارسالی به این همایش در محور گفتمان و منظور شناسی است در عین حال 40 مدعو نیز بدون ارائه مقاله در راستای استفاده از مباحث تخصصی زبان، در این همایش حضور پیدا می کنند.

معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز به حضور مهمانان خارجی از کشورهایی نظیر اسپانیا، ترکیه، چک اسلواکی، عراق و ... در این همایش اشاره کرد و گفت: شرکت کنندگان در این همایش مباحث علمی خود را به در قالب پوستر و به صورت شفاهی ارائه می کنند.

جلیلی فر با تاکید بر تاثیر علمی برگزاری چنین همایش هایی در استان تصریح کرد: دانش فردی که از رشته زبان انگلیسی فارغ التحصیل شده و دارای تحصیلات تکمیلی است به فراگیری واژه ها و دستور های زبانی محدود نمی شود و این فرد قادر است از طریق زبان انگلیسی در حوزه های فرهنگ، سیاست، اقتصاد، جغرافیا و ... ایده و ابتکار عمل داشته باشد و این همایش دید افکار عمومی را در مورد نقش زبان در جامعه دچار تحول می کند.

معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: ارتقای گفتمان و منظور شناسی در علم زبان انگلیسی، به اشتراک گذاری تجارب ، ایجاد بسترهای لازم برای تحقیق و پژوهش و ارتباط با پژوهشگران حوزه زبان انگیسی در خارج از کشور بخشی از اهداف برگزاری همایش (LDP) در اهواز است.

او توسعه آموزش های زبان انگلیسی در جامعه را از دیگر اهداف مهم برگزاری همایش بین المللی زبان، گفتمان و منظور شناسی طی 9 سال گذشته در استان دانست و گفت: یادگیری زبان فقط محدود به آموزش های کلاس درس و دانشگاه نیست، گرچه یادگیری زبان دوم کار سختی است اما لازم است تا در راستای تعامل با دیگر جوامع، این علم را فرا بگیریم.

جلیلی فر افزایش ارتباطات بین المللی را یکی از اهداف خاص این همایش برشمرد و خاطرنشان کرد: آشنایی با اعضای هیئت علمی دیگر دانشگاه های جهان و فراهم بستر مناسبی برای تحصیل دانشجویان ایرانی در دانشگاه های آن کشور ها یکی از دستاوردهای مهم این همایش است.

او افزود: در عین حال برگزاری همایش (LDP) طی سالهای گذشته زمینه انعقاد تفاهم نامه علمی بین دانشگاه های داخلی و خارجی را فراهم کرده است که بر این اساس دانشجویان دکتری از امکان گذراندن طرح های مطالعاتی خود در سایر کشورها همچنین ادامه تحصیل برخوردار شدند.

جلیلی فر با بیان اینکه معلمان زبان انگلیسی از مخاطب های اصلی این همایش هستند ،گفت: برگزاری همایش بین المللی زبان، گفتمان و منظور شناسی فرصت مغتنمی برای توانمند سازی، ارتقای سطح صلاحیت های حرفه ای و افزایش انگیزه در معلمان زبان انگلیسی استان خوزستان است و سبب می شود.

او با اشاره به حضور فعال انجمن معلمان زبان استان در این همایش گفت: دبیران زبان انگلیسی استان از توانایی ها و تسلط زیادی در حوزه زبان برخوردارند و بیش از 70 درصد پذیرفته شدگان دوره دکتریPHD را دبیران زبان انگلیسی تشکیل می دهند. در این همایش نیز یک کارگاه ویژه به صورت اختصاصی برای 50 دبیر زبان انگلیسی برگزار می شود.

همایش بین المللی زبان، گفتمان و منظور شناسی (LDP) از دهم تا دوازدهم بهمن ماه در دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار