علی مصفا، بازیگری که امسال پرکارترین تهیه‌کننده جشنواره فیلم فجر شد

تهران (پانا) - علی مصفا امسال با دو فیلم «مسخره‌باز» و «یلدا» پرکارترین تهیه کننده این دوره از جشنواره فیلم فجر است.

کد مطلب: ۸۸۹۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
علی مصفا،  بازیگری که امسال پرکارترین تهیه‌کننده جشنواره فیلم فجر شد

پرکارترین تهیه‌کننده جشنواره فجر امسال بازیگری است که تا امروز در فیلم کارگردانان شاخص ایرانی مثل داریوش مهرجویی، اصغر فرهادی، مانی حقیقی و رسول صدرعاملی نقش‌آفرینی کرده است.

این بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده سینما امسال علاوه بر داشتن دو فیلم «مسخره‌باز» و «یلدا» به عنوان تهیه‌کننده، جزو پرکارترین بازیگران جشنواره نیز محسوب می‌شود. وی با ۳ فیلم «سال دوم دانشکده من»، «مردی بدون سایه» و «روزهای نارنجی» در مقام بازیگر در این جشنواره حضور دارد که در جمع با 5 فیلم از پرکارترین‌های امسال محسوب می‌شود.

علی مصفا متولد 1345 تهران و فرزند مظاهر مصفا و امیربانو کریمی دو تن از اساتید برجسته زبان و ادبیات فارسی است. همچنین وی همسر لیلا حاتمی (بازیگر سینما) و نوه برادر حسینعلی خان نکیسا موسیقی‌دان و خواننده و نوهٔ کریم امیری فیروز کوهی از شعرای معاصر است. او فارغ‌التحصیل رشته عمران از دانشکدهٔ فنّی دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۴ است.

علی مصفا با دو فیلم بلند «سیمای زنی در دوردست» و «پله آخر» کارگردانی را تجربه کرده است. او با فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» اولین ساخته بلند صفی یزدانیان وارد کار تهیه‌کنندگی فیلم‌های بلند شد و امسال نیز در مقام تهیه‌کننده دو فیلم «یلدا» به نویسندگی و کارگردانی مسعود بخشی و «مسخره باز» به کارگردانی همایون غنی‌زاده را در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر دارد.

یلدا

فیلم «یلدا» به نویسندگی و کارگردانی مسعود بخشی و تهیه‌کنندگی علی مصفا امسال در بخش نگاه نو در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. داستان فیلم در مورد مریم کمیجانی زن جوانی است که به دلیل قتل شوهرش به مرگ محکوم شده است. وی در شب یلدا به استودیوی یک برنامه زنده تلوزیونی آورده می‌شود تا توسط تنها فرزند مقتول یعنی مونا ضیا بخشیده شود اما مجموعه اتفاقات در صحنه و پشت صحنه این برنامه هر دو زن جوان را در چالشی جدی برای تصمیم گیری قرار می‌دهد.

صدف عسگری، بهناز جعفری، فرشته صدر عرفایی، بابک کریمی، آرمان درویش، فروغ قجابگلی، فرشته حسینی، زکیه بهبهانی، رامونا شاه، فقیهه سلطانی و بهرام افشار بازیگران این فیلم هستند.

مسخره‌باز

«مسخره باز» اولین فیلم سینمایی همایون غنی‌زاده کارگردان معروف تئاتر است که با بازی صابر ابر، علی نصیریان، هدیه تهرانی، ‌فرهاد اصلانی، بابک حمیدیان، محسن حسینی، مهدی کوشکی و خسرو بامداد ساخته شده است.

همایون غنی‌زاده تا امروز نمایش‌هایی مانند «آگاممنون»، «در انتظار گودو»، «ملکه زیبایی لی‌نین»، «کالیگولا» را به روی صحنه برده است.

تهیه‌کنندگان جشنواره امسال

سایر تهیه کنندگان این دوره از جشنواره از جمله مسعود کیمیایی، کامران مجیدی، منصور سهراب پور، محمد حمزه زاده، جواد نوروزبیگی، مجید شیخ انصاری، علی سرتیپی، علیرضا قاسمخان، پیمان معادی، سیدجمال ساداتیان، محمود رضوی، سعید ملکان، زینب تقوایی، مجید مطلبی، سیاوش حقیقی، علی قائم مقامی و علیرضا شجاع نوری هریک با ۱ فیلم در جشنواره فیلم فجر 37د حضور دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار