گزارشی از دستاوردهای آموزش و پرورش در حوزه نوسازی مدارس در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی

نوسازی مدارس پس از 40 سال؛ بیش از 64 هزار کلاس درس بازسازی شدند

تهران (پانا) - تخریب و بازسازی 64 هزار و 797  کلاس درس غیرمستحکم و غیر استاندارد از جمله دستاوردهای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در چهل ساله انقلاب اسلامی  است.

کد مطلب: ۸۸۹۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
نوسازی مدارس پس از 40 سال؛ بیش از 64 هزار کلاس درس بازسازی شدند

به گزارش مرکز ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، تخریب و بازسازی 64 هزار و 797 باب کلاس درس را در چهار دهه اخیر را از جمله دستاوردهای انقلاب در چهل سالگی اعلام کرد.

تامین امنیت دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان نظام اسلامی، حفظ سرمایه‌های ملی کشور، استفاده از ساختمان های مدارس به عنوان مراکز مدیریت بحران زلزله، افزایش عمر مفید ساختمان‌های مدارس و نوسازی و بهسازی تاسیسات برقی و مکانیکی در مدارس فرسوده از جمله اهداف اجرای طرح تخریب و بازسازی کلاس های درس غیر مستحکم و غیر استاندارد در چهل ساله اخیر بوده است.

طبق گزارش این سازمان، وجود دانش‌آموزان به عنوان سرمایه های انسانی و آینده‌سازان کشور، ضرورت جلوگیری از تلفات سنگین و غیرقابل جبران در هنگام حوادث از جمله زلزله، جلوگیری از جریحه‌دار شدن احساسات جامعه در اثر اتفاقات و وجود مدرسه به عنوان پایگاهی و مأمنی مطمئن در زمان وقوع حوادث، اجرای طرح بازسازی و مقاوم سازی فضاهای آموزشی را ضروری می‌سازد.

در بخشی از این گزارش با عنوان معرفی وضع موجود آمده است: در سال 1385 مبلغ 4 میلیارد دلار برای تخریب و بازسازی مدارس غیراستاندارد و مقاوم سازی مدارس نامستحکم به تصویب رسید. همچنین در یک دهه گذشته، مجموع کلاس‌های مقاوم‌سازی شده در کشور بالغ بر 30460 کلاس با مجموع حدود 2686373 مترمربع بوده است که نشان از عزم جدی این سازمان در تامین امنیت دانش‌آموزان و حفظ سرمایه‌های کشور دارد. بیشترین میزان کلاس‌های مقاوم‌سازی در سال 1391 با حدود 8482 کلاس و مساحت در حدود 671940 مترمربع و کمترین میزان آن در ابتدای طرح با حدود 223 کلاس و حدود 24726 مترمربع بوده است.

تخریب و بازسازی یکی از مهمترین بخش‌هایی است که از برنامه چهارم توسعه به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس واگذار شده است تا بتواند اهداف کلان ابتدای طرح را اجرایی سازد. بر این اساس تعداد کلاس‌های تخریب و بازسازی شده در کشور از ابتدای طرح بالغ بر 64797 کلاس با زیربنایی بالغ بر 8286479 متر مربع بوده است. بیشترین میزان تخریب و بازسازی با حدود 15183 کلاس درس و زیربنایی بالغ بر 1950923 مترمربع مربوط به سال 1387 بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار