رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی خبر داد

افزایش ۵۸ درصدی پرونده‌های قاچاق بالای ۵۰۰ میلیون تومان

تهران (پانا) - رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی از افزایش ۵۸ درصدی پرونده‌های قاچاق بالای ۵۰۰ میلیون تومان در ۹ ماهه امسال خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۹۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۵۸ درصدی پرونده‌های قاچاق بالای ۵۰۰ میلیون تومان

به گزارش سایت پلیس، سردار محمدرضا مقیمی در دومین روز از نشست روسای پلیس مبارزه با قاچاق کالای سراسر کشور با اشاره به تاکیدات موکد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال‌های اخیر مبنی بر مبارزه با این پدیده شوم، اظهار کرد: حمایت از تولیدات داخلی، مقابله با قاچاق کالا و همچنین تکریم ارباب رجوع، از رویکردهای مهم پلیس آگاهی به شمار می‌آید.

وی افزود: یکی از اهداف کلی پلیس آگاهی ناجا در برنامه ششم توسعه، مقابله با قاچاق کالا و ارز از طریق توسعه فعالیت‌های اطلاعاتی، شناسایی و انهدام شبکه‌های قاچاق با رویکرد مبارزه با قاچاق سازمان یافته به منظور حمایت از تولیدات ملی و کالای ایرانی هستند.

این مقام ارشد انتظامی به تمرکز پلیس بر کشف محموله‌های کلان و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان یافته اشاره و بیان کرد: در ۹ ماهه امسال، پرونده‌های کشف کالاهای قاچاق با ارزش بالای ۵۰۰ میلیون تومان، رشد ۵۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی همچنین به تشدید فعالیت قرارگاه مقابله با قاچاق کالا و ارز با برگزاری بیش از ۱۰ جلسه اصلی و ۲۰ کمیته فرعی در استان‌های هدف اشاره کرد.

سردار مقیمی با اشاره به برگزاری بیش از ۵ کارگاه آموزشی تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مرکز و استان ها، گفت: در راستای تشدید مقابله با قاچاق کالا، بیش از ۱۰۰ مرحله طرح‌های عملیاتی سراسری، منطقه‌ای و استانی به اجرا در آمد.

این مقام ارشد انتظامی به پیگیری نیروی انتظامی برای استقرار پلیس در مبادی رسمی اشاره و بیان کرد: در این رابطه تعدادی از ماموران مجرب پلیس آگاهی پس از گذراندن دوره‌های آموزش تخصصی در مبادی رسمی استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان مستقر شدند.

وی، تعامل پلیس آگاهی ناجا با سایر سازمان‌ها به منظور پیشگیری و مقابله با قاچاق، پیگیری اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان تعزیرات حکومتی و ناجا را از دیگر اقدامات شاخص این پلیس در ۹ ماهه امسال عنوان کرد.

این مقام ارشد انتظامی به اجرای طرح‌های سراسری، منطقه‌ای و استانی در برای مقابله با قاچاق سوخت اشاره و خاطرنشان کرد: کشفیات فرآورده‌های نفتی در ۹ ماهه امسال، ۱۲۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز را یکی از اولویت‌های پلیس عنوان و بیان کرد: در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ارزش ریالی پرونده‌ها ۴۴ درصد و همچنین پرونده‌های ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان ۵ درصد افزایش داشته اند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: کاهش حجم قاچاق کالا در کشور، همسو سازی دستگاه‌های متولی موثر در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیز استفاده از ظرفیت دیگر رده‌های تخصصی پلیس در این امر از جمله اهداف کلان پلیس آگاهی در سال ۹۸ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار