ممنوعیت خروج دام مولد از اردبیل

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل: جابجایی هرگونه دام سبک و سنگین مستلزم نظارت و صدور مجوز دامپزشکی و خروج دام مولد از استان اردبیل تا اطلاع ثانویه ممنوع است.

کد مطلب: ۸۸۹۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت خروج دام مولد از اردبیل

اکبر بهنام جو در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل اظهار کرد: به منظور پیشگیری از افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز و سفید جهاد کشاورزی با همکاری دستگاه های مرتبط باید دامهای زنده را پلاک گذاری و در مورد انتقال از مبدا به مقصد آگاهی کامل داشته باشد .

او گفت:علیرغم اینکه استان اردبیل مازاد تولید در گوشت قرمز و مرغی دارد اما به مثابه سایر نقاط کشور افزایش قیمت وجود دارد باید بررسی و در جلسات آینده تصمیم گیری شود .

استاندار اردبیل میزان سرانه مصرف را ۱۱.۵ تن اعلام کرد و گفت: استان اردبیل یکی از قطب های دامپروری با گوشت و دام درجه یک محسوب می شود و ۱۵هزار تن نسبت به جمعیت و مازاد تولید است و کمتر از ۷۰۰تن گوشت قرمز منجمد به منظور تنظیم بازار در استان توزیع شده است .

بهنام جو با بیان اینکه باید میزان مصرف و تولید نیاز سنجی شود گفت: انتقال دام در داخل استان و خرید و فروش برای مصرف داخلی بلامانع است و طبق مصوبه این کارگروه باید نظارت دستگاه های متولی افزایش یابد تا حدالامکان مردم استان دچار مشکل نشوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار