طرح داناب در دبیرستان شهید ذوالفقاری میبد

یزد (پانا) - در خصوص آگاهی دادن به دانش آموزان دبیرستان دوره اول شهید ذوالفقاری میبد در مورد طرح داناب از مدیر آموزش جهاد دانشگاهی جهت سخنرانی دعوت بعمل آمد.

کد مطلب: ۸۸۹۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح داناب در دبیرستان شهید ذوالفقاری میبد

مهدی کارگر، معاون آموزشی دبیرستان شهید ذوالفقاری میبد، در گفتگو با خبرنگار پانا اظهار داشت: طرح ملی دانش آموزی نجات آب موسوم به "طرح داناب" یکی از اقداماتی است که آموزش و پرورش شهرستان با همکاری شرکت آب منطقه ای استان با هدف ایجاد دغدغه مندی بین دانش آموزان و در راستای حفظ و حراست از منابع آب در سطح مدارس مجری اجرا می نماید.

کارگر ادامه داد: به منظور افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در رابطه با طرح "داناب" (نجات آب) از مجید برائمی، مدیر آموزش جهاد دانشگاهی و استاد دانشگاه، جهت سخنرانی پیرامون این موضوع مهم دعوت شد.

او افزود: برائمی ضمن تاکید بر جلب مشارکت عموم افراد جامعه به منظور فراهم آوردن یک عزم عمومی برای حل موضوع "بحران آب" با پخش کلیپ های متفاوت برای دانش آموزان مطالب مهم و ارزشمندی را در رابطه با مشکل جدی کمبود آب و راه حل های آن در استان یزد بیان نمود و خاطرنشان کرد: برای تحقق این مشارکت، آگاه سازی و ظرفیت سازی یک ضرورت اساسی است و طرح ملی دانش آموزی نجات آب ((داناب))؛ در پی آن بوده است تا به نحوی نظام مند، گسترده و اصولی به این امر بپردازد.

کارگر افزود: این مقام مسئول با اشاره به آیات و روایات بر اهمیت حفظ و حراست از منابع آب تاکید کرد: ایرانیان کسانی بودند که با اختراع قنات نسبت به استفاده بهینه از آب اقدام کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه منابع آبی در توسعه و عمران و آبادانی کشور اشاره و دانش آموزان را به اصلاح الگوی مصرب آب توصیه کرد.

در پایان برائمی ضمن تاکید در خصوص لزوم توجه به مصرف درست آب و استفاده بهینه از این سرمایه ملی، به سوالات مطرح شده توسط دانش آموزان پاسخ داد.

گفتنی است؛ طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب)؛ بر بستری از مطالعات و پژوهش های اجتماعی با تکیه بر حمایت کمیسیون ملی یونسکو در ایران و نظر به لزوم جلب مشارکت پذیری اجتماعی، از سوی وزارت نیرو- شرکت مدیریت منابع آب ایران، در سال ۱۳۸۸ در استان خراسان رضوی آغاز و پس از موفقیت در فاز پایلوت در سال ۱۳۸۹، در ۶ استان، به صورت سراسری و ملی و با هماهنگی و یکپارچگی ستادی، تعریف و اجرایی گردید. وزرات آموزش و پروش نیز با استقبال از این طرح، بستر لازم جهت انجام این طرح را فراهم نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار