انتصاب رئیس جدید آموزش و پرورش نی‌ریز

نی ریز (پانا)- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس در آیین معارفه و تکریم مدیران سابق و جدید آموزش و پرورش شهرستان نی‌ریز، تفکر برنامه ای را اولین شرط تغییر در جامعه دانست که نیازمند مدیران مسئولیت‌پذیر است.

کد مطلب: ۸۸۹۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
انتصاب رئیس جدید آموزش و پرورش نی‌ریز

علی‌عسکر جمشیدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس، با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش توجه به وحدت و انسجام نیروها است، اظهار کرد: معلمان شاه کلید اصلی حرکت های آموزش و پرورش هستند و آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین، اثرگذارترین و قدرتمند ترین نهادی است که در جامعه ما وجود دارد . و تفکر برنامه ای، اولین شرط تغییر در جامعه ای است که مدیران ما مسئولیت می پذیرند.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه آموزش و پرورش جایگاهی بسیار مقدس است بیان نمود: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و اثرگذارترین مجموعه در کشور بیش از ۴۰ میلیون مخاطب مستقیم دارد و قدرتمند ترین نهادی است که در جامعه ما وجود دارد و کسانی که در این جایگاه قرار می‌گیرند چون مورد توجه بسیاری از اقشار جامعه از جمله سیاست‌گذاران و سیاستمداران جامعه هستند باید خیلی مراقب باشند تا مبادا در مسیری حرکت کنند که آسیبی به جامعه برسد.

وی با اشاره به گستردگی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: که حتی در دورترین نقاط کشور، جاهایی که چند دانش آموز بیشتر وجود ندارد، معلمین با همت خود توانسته اند، خدمات دولتی را در دورترین و محروم ترین نقاط کشور ارائه دهند.

جمشیدی بیان نمود: یک مدیر توسعه یافته مدیری است که بتواند در دانش، بینش، رفتار فردی و جمعی زیرمجموعه اش اثرگذار باشد. در حوزه مدیریتی باید به دنبال کار پایدار و ماندگار باشیم. کاری که در جامعه اثر گذار باشد، چرا که ماندگار ترین انسان ها در طول تاریخ اثرگذارترین آنها هستند. همچون میرزا احمد نی ریزی که در همین شهر معروف هستند. بنا براین اگر کسی بخواهد یاد او در دوران مدیریتش ماندگار شود باید اثرگذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشرفت امور نیازمند کمک و یاری ظرفیت‌های خارج از آموزش و پرورش نیز هستیم گفت: برای اینکه سایر نهادها و ارگانها با آموزش و پرورش همسو شوند و ظرفیت های خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند، مهمترین شرط آن این است که با آنها تعامل داشته باشیم.

وی یادآور شد: مهمترین کار در آموزش و پرورش توانمندسازی نیروی انسانی برای تدریس و امور اجرایی به ویژه توانمند سازی مدیران مدارس می باشد. چراکه اگر مدیران ما توانمند باشند، نگاه و رفتارشان مبتنی بر آخرین یافته های علمی و پژوهشی باشد، قطعاً در کارمان موفق تر خواهیم بود. و نحوه مدیریت و چتر حمایتی مدیر اداره با هر نگاه و دیدگاه خاصی که دارد باید بر سر همه معلمان گسترده باشد و نگاه او تنها به یک قشر و جناح خاص محدود نشود.

وی در پایان از تلاش و زحمات مدیر سابق آموزش و پرورش تقدیر و از مدیر جدید درخواست کرد که با همکاری فرهنگیان و مسوولان گام های موثری در پیشرفت این منطقه برداشته و توسعه فضاهای آموزشی و پیشرفت های علمی و کسب مقام های برتر در رشته های آموزشی و پرورشی در این منطقه را مدنظر داشته باشد.

در این مراسم احمد قره چاهی مدیر سابق آموزش و پرورش شهرستان نی ریز فرصت خدمتگزاری به مردم را نعمتی بزرگ برشمرد و اظهار کرد: در طول این مدت با کمک کارشناسان نقاط ضعف و قوت را شناسایی و بر اساس توانمندی‌ها و برنامه ‌ریزی‌ های مدون قدم در مسیر توسعه نهادیم.

وی پیشرفتهای حاصل دراین منطقه را مرهون کوشش و همکاریهای مداوم فرهنگیان منطقه دانست و گفت: در طول دوران مسئولیت خود تلاش داشتم تا با نظم و عدالت در مسیر سربلندی و سرافرازی فرهنگیان عزیز و تقویت عرصه تعلیم و تربیت گام بردارم.

وی در ادامه به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف آموزشی، پرورشی و عمرانی، دوران ریاست خود پرداخت و از همکاری و همراهی همه ی مسئولین شهرستان و منطقه در امور مربوط به آموزش و پرورش و همچنین تلاشهای فرهنگیان تشکر وقدردانی کرد.

دراین مراسم با حضور جمعی از مسئولین ادارات، پیشکسوتان، مدیران مدارس و جامعه فرهنگی لوح تقدیر مدیر سابق آموزش و پرورش احمد قره چاهی و حکم انتصاب امیر ولی زاده به سمت مدیر جدید آموزش و پرورش نی ریز توسط فرماندار و معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس به آنها تقدیم گردید.

خبرنگار: زهرا فرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار