کاتی و ستاره تندیس هند را دریافت کرد

رشت(پانا)-فیلم سینمایی کاتی و ستاره به کارگردانی رضا مجلسی از گیلان همزمان با اکران در سینماهای استان تندیس جشنواره بین المللی فیلم کودکان کلکته هند را دریافت کرد.

کد مطلب: ۸۸۹۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
کاتی و ستاره تندیس هند را دریافت کرد

در هیاهوی اکران و در آستانه برگزاری همزمانی فیلم های سی هفتمین جشنواره فیلم فجر در گیلان و حسرت تولید آثار فاخر در حوزه کودک و نوجوان ، فضای رسانه ای گیلان با تصویری از موجودی فضایی به نام کاتی داغ می شود که گویا خبر خوشی در ژانر سینمایی کودک و نوجوان استان و شاید در امتدادش برای سینمای کشور باشد.
'کاتی و ستاره' فیلم سینمایی است که به کارگردانی رضا مجلسی با بازیگران گیلانی و در اقلیم گیلان فیلم برداری شده و امروز با برگزیدگی در چندین جشنواره خارجی بر پرده اکران سینماهای گیلان قرار گرفته است.
مجلسی که فیلمش با ساختار زنده - انیمیشن ساخته شده می گوید: فعالان سینمایی کمتر سراغ تهیه فیلم در ژانر کودک و نوجوان می روند به این سبب که سینماداران بر این نظرند که این ژانر مخاطب ندارد و تنها فیلم های پر ستاره را بر می گزینند .
وی با تاکید بر این موضوع که تولید آثار فاخر برای کودک و نوجوان نیاز به حمایت دارد، می گوید: فیلم های فاخر می بایست با حمایت ارگان های متولی اکران در شأن بیابند تا این گستره بتواند ملی و فراملی شود.
کاتی و ستاره قصه سفر و ماجرای موجودی تخیلی به نام کاتی است که از سیاره خود به زمین سفر می کند تا همزاد گمشده اش کوتی را بیابد؛ کوتی پیش از این برای یافتن زیباترین چیز به زمین آمده و به سیاره خود برنگشته است؛ کاتی وقتی به زمین می آید با دخترکی به نام ستاره جستجویش را آغاز می کند ...
سفر کاتی در بطن خود سفری مفهومی است برای یافتن پاسخ یک سوال که زیبایی چیست و کجاست؟ فیلم درعین حال که فضایی فانتزی و ماجرایی برای مخاطب کودک دارد ، می تواند برای مخاطب بزرگسال هم جذاب باشد و آنها هم سوال و دریافت خود را از فیلم داشته باشند.
فیلم کاتی و ستاره که در جشنواره سینمای کودک و نوجوان منتخب بخش مسابقه سینمای ایران بوده همزمان با اکران سینمایی آن در گیلان منتخب جشنواره فیلم داکای بنگلادش نیز هست ؛ به تهیه کنندگی بیتا منصوری و بازیگری شهره قمر، آوا یونس نژاد، اصغرکهن قنبریان، حدیث نیکرو، دریا مجلسی، مریم شعبانی، محمد نوری، محمد هندی، فرزاد میرزازاد بطور کامل در استان گیلان و با همت سینماگران گیلانی ساخته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار