نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی: آموزش و پرورش نباید محل تبلیغ مسائل سیاسی باشد

دانش آموزان باید نسبت به مسائل سیاسی بصیرت و شناخت کافی داشته باشند

تبریز (پانا) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ورود مسائل سیاسی به حوزه آموزش و پرورش را همچون سمی خطرناک دانست و در این باره گفت: آگاهی سیاسی برای آموزش و پرورش ضرورت دارد اما سیاسی کاری هرگز نباید به این حوزه ورود کند.

کد مطلب: ۸۸۹۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی:  آموزش و پرورش نباید محل تبلیغ مسائل سیاسی باشد

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دومین روز گردهمایی شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، روساء و مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان در باشگاه فرهنگیان تبریز با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در جامعه بیان کرد: "کدام سازمان، اداره و نهاد در سطح استان ۷۰۰ هزار دانش آموز اثرگذار دارد؟ بنابراین نقش شما در پرورش این سرمایه های آموزش و پرورش مهم است برای که هرچه در کودکی یاد بگیرند در ذهنشان ماندگار خواهد شد".
وی افزود: "اولین ها همیشه در ذهن انسان میمانند و باتوجه به اینکه دوران شکل دهی یک انسان در مدرسه است، اثرگذاری یک معلم خوب در تربیت یک کودک و نوجوان،حتی از مادر هم می تواند بیشتر باشد".
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: "ما بعضی وقت ها یا خیلی مذمت می کنیم و یا خیلی تشویق؛ ولی تشویق یا تنبیه یک معلم هیچگاه فراموش نمی شود".
وی با اشاره به اهمیت و وظایف سخت مسئولان آموزش و پرورش بیان کرد: "باید از پیشکسوتان استفاده کرد.کار وزیر آموزش و پرورش از تمامی وزرا سخت تر است. مدیر آموزش و پرورش بودن کار ساده ای نیست زیرا با ۷۰۰ هزار خانواده درگیر است".
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت:" عقب ماندگی در رشد علمی مقدمه استعمار بیشتر است و ما باید در قطع وابستگی به استعمار و تحقق عزت ملی کوشا باشیم و به پیشرفت علمی کشور سرعت ببخشیم برای این که هرکس از فناوری جدید عقب بماند، ذلیل و عقب مانده و مستعمره خواهد شد".
وی گفت: "اگر در حوزه تعلیم و تربیت عقب بمانیم، به قله های علمی نخواهیم رسید و دیگر هیچ حرکت علمی قابل قبول نخواهد بود".
امام جمعه تبریز گفت: "یکی از عوامل پیشرفت کنونی کشور، مقام معظم رهبری هستند که عوامل را نسبت به پیشرفت کشور ترغیب می‌کند و همچنان از نظر فرهنگی ۱۰ برابر کارهای انجام شده را انتظار دارند".
وی افزود: "در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم که یکی از برکات رشد علمی و صنعتی در کشور است و با وجود مشکلات بسیار، پیشرفت های چشمگیری داشته ایم، به طوری که کشوری با ۷۰ درصد بی سوادی، امروز به کشوری با درصد بسیار بالای باسوادی رسیده است".
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم بیان کرد: "توسعه دانشگاهها و مراکز فرهنگی ما کار معجزه آسایی است و ریشه و مبنای شتاب پیشرفت علمی و فناوری کشور ما که امروز زبانزد گشته، مدرسه است".
وی با اشاره به تاثیر معلم در آینده دانش آموزان بیان کرد: "بی تفاوتی معلم نسبت به دانش آموز می تواند مانعی بزرگ در برابر پیشرفت او باشد پس بنابراین معاونان و معلمان پرورشی باید توجه ویژه ای به مسائل اخلاقی و فرهنگی داشته باشند".
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد:" امروز دشمن نمی تواند بر ما غالب شود ولی اگر کوتاهی نگاه کنیم،از لحاظ فرهنگی می‌تواند به حوزه تعلیم و تربیت وارد شود و سیاست آنها ما را از درون ویران می کند".
وی گفت: "در مقابل اقدامات دانش آموزان بی تفاوت نباشید و دبیران پرورشی باید نقش اول را در شکوفایی استعدادهای دانش آموزان ایفا کنند".
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ورورد مسائل سیاسی به حوزه آموزش و پرورش را همچون سمی خطرناک دانست و در این باره گفت: "آگاهی سیاسی برای آموزش و پرورش ضرورت دارد اما سیاسی کاری هرگز نباید به این حوزه ورود یابد. دانش آموزان باید نسبت به مسائل سیاسی بصیرت و شناخت کافی داشته باشند تا در روز مبادا و روز بحران دچار اشتباه نشوند ولی آموزش و پرورش نباید محل تبلیغ مسائل سیاسی باشد".
وی افزود: "آموزش و پرورش باید اصل نظام یعنی نظام ولایی و ارکان آن را تقویت کند و در کنار آن به وظایف آموزشی خود بپردازد و همچنین باید از سیاسی‌کاری و ورود احزاب شدیدا جلوگیری شود".

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار