سلطانیان: دانش‌آموزان نحوه نوشتن مقاله تاریخی و سندپژوهی را یاد می‌گیرند

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش اهداف امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش با سازمان اسناد را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۸۹۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
سلطانیان: دانش‌آموزان نحوه نوشتن مقاله تاریخی و سندپژوهی را یاد می‌گیرند

عباس سلطانیان در اولین جشنواره دانش‌آموزی دوست‌داران آرشیو ملی ایران به ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: «یکی از راهکارهای سند خلق موقعیت‌های یادگیری برای دانش‌آموزان است و فضاهای پژوهش‌سراها‌، موزه‌ها و مکان‌های علمی برای این کار در نظر گرفته شده است. همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان اسناد و امضای تفاهم‌نامه بین این دو نهاد نیز در همین رابطه است.»

او استفاده از سازمان اسناد برای ارتباط بیشتر دانش‌آموزان علاقه‌مند به حوزه پژوهش در اسناد تاریخی را یکی از اهداف امضای تفاهم‌نامه آموزش و پرورش و سازمان اسناد ملی دانست و گفت: «ترویج فرهنگ سندپژوهی و احترام به آثار باقی‌مانده از گذشتگان نیز یکی دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است. دانش‌آموزان باید بدانند تاریخ چه اهمیتی برای آینده کشور دارد. یکی دیگر از اهداف ما این بود که دبیران تاریخ در آموزش و پرورش بتوانند از بستری که در این مکان برای آن‌ها در نظر گرفته شده به نحو احسن استفاده کنند.»

سلطانیان گفت: «حضور کارشناسان سازمان اسناد در مدارس برای آموزش به دانش‌آموزان و آموزش نوشتن مقاله‌های تاریخی از اهداف دیگر این تفاهم‌نامه است.»

مدیرکل دفتر متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش افزود: «پیشنهاد ما این است که سازمان پژوهش نیز به این حوزه ورود کند و اهمیت اسناد تاریخی و آرشیو را در کتاب‌های درسی همه پایه‌های درسی قرار دهند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار