رئیس کتابخانه ملی: آموزش‌وپرورش می‌تواند فرهنگ توجه به اسناد را در جامعه تعمیق ببخشد

تهران (پانا) - رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با گلایه از توجه نکردن مسئولان به آرشیو اسناد موجود در کشور، آموزش و پرورش را نهادی دانست که می‌توان با کمک آن فرهنگ توجه به اسناد را در جامعه تعمیق بخشید.

کد مطلب: ۸۸۹۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کتابخانه ملی: آموزش‌وپرورش می‌تواند فرهنگ توجه به اسناد را در جامعه تعمیق ببخشد

اشرف بروجردی در اولین جشنواره دانش‌آموزی دوست‌داران آرشیو ملی ایران که در ساختمان آرشیو ملی برگزار شد، به نقش آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت کشور اشاره کرد و گفت: «ما باید دست در دست هم و در کنار آموزش و پرورش باشیم و برای توسعه و آگاهی‌ نسل امروز تلاش کنیم.»

او ادامه داد: «یکی از روش‌هایی که می‌تواند جامعه را از جهل نجات دهد، توجه و مراجعه به گذشته و سابقه تاریخی ملت و درس گرفتن از آن تجربیات است. بخش عمده این تجربیات و دانشی که از گذشته باقی‌مانده است در درون اسنادی است که در سازمان اسناد وجود دارد.»

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی افزود: «همه ما موظفیم که دانش را در اختیار نسل بعد قرار دهیم تا نسل امروز احساس تعلق و وابستگی به کشور داشته باشد و با بهره‌گیری از آن‌ها به بهبود شرایط زندگی کمک کند.»

بروجردی گفت: «بحث اسناد از مباحثی است که متاسفانه به آن توجه نمی‌شود و مدیران ارشد نظام کمتر به این مقوله و اینکه این اسناد چقدر در شکل‌دهی به آینده موثر هستند، توجه دارند.»

مشاور رئیس‌جمهوری آموزش و پرورش را یکی از نهادهایی دانست که می‌توان با کمک آن فرهنگ توجه به اسناد را در جامعه تعمیق ببخشیم. او گفت: «مرکز اسناد و آرشیو ملی جمهوری اسلامی ایران خود را موظف می‌داند که این اطلاع‌رسانی را به همه دستگاه‌های اجرایی کشور و دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی انتقال دهد. میلیون‌ها سند در این سازمان وجود دارد که پشت همه آن‌ها یک پیشینه و عقبه بزرگ از تاریخ و تمدن این کشور است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار