مدیر کل امور زندان‌های آذربایجان غربی خبر داد: کاهش جرایم و آسیب‌های کیفری با پا‌بند الکترونیکی

ارومیه (پانا) - مدیر کل امور زندان‌های آذربایجان غربی از اجرای طرح الکترونیک پا بند در استان آذربایجان غربی خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۹۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل امور زندان‌های آذربایجان غربی  خبر داد: کاهش جرایم و آسیب‌های کیفری با پا‌بند الکترونیکی

جلسه بهره‌برداری از سامانه نظارت الکترونیکی (پابند‌های اکترونیکی) امروز با حضور رییس دادگستری و مدیر کل امور زندان برگزار شد.

حمزه بروجنی مدیر کل امور زندان استان آذربایجان غربی در این جلسه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و قرار گرفتن در استانه چهلمین سالگرد انقلاب پرشکوه اسلامی گفت: استفاده از سامانه الکترونیک و هوشمند جایگاه و ارزش چشم گیری داشته و امروزه این سازمان نیز با بهره گیری از این سامانه توانسته در گامی مثبت عامه پسند ودر کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی قدمی برداریم

وی افزود: استفاده از پابند الکترونیک در واقع شیوه جدیدی از اجرای مجازات حبس که دراین مجازات محکوم علیه در محدوده خارج از زندان قرار گرفته، ولی تحت نظارت سامانه‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد: این سامانه الکترونیک قابلیت ردیابی و رصد زندانیان را در خارج از زندان را دارد و با اتصال به سیستم جی پی ار س. موقعیت افراد را به صورت انلاین نشان می‌دهد.

بروجنی هدف از اجرای این طرح گفت: اجرای طرح پابند الکترونیک نقش بسزایی در کاهش جمعیت کیفری خواهد داشت که علاوه بر این امر باعث می‌شود زندانی در کنار خانواده دوران محکومیت خود را سپری کند و خانواده از آسیب‌های متعدد در امان باشد.

وی از بهره مندی افراد زندانی و نوع جرم آن‌ها نیز بیان کرد: طبق ماده ۶۲ در جرایم تعزیری درجات ۵ تا ۸ امکان استفاده از این تاسیس حقوقی فراهم است افراد مشمول این درجات می‌توانند بهره‌مند شوند.

علی اکبر گروسی رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی هم در جلسه ضمن احساس خرسندی و بهره داری از این طرح در استان گفت: اجرای این طرح که در استان در واقع گامی مثبت و کمک به کاهش جرایم کیفری است و می توان با استفاده از این طرح در جهت پیشگیری و کاهش جرایم کیفری در استان و کشور حرکت کرد.

استان آذربایجان غربی توانسته جز چهار استان برتر در بهره برداری این سامانه باشد و امروز با راه اندازی این سامانه ۱۰ نفر از زندانیان از آن بهره‌مند شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار